וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שוטר נורה למוות באוניברסיטת MIT בבוסטון

19.4.2013 / 11:00

ארצות הברית עוד לא התאוששה מהפיגוע הקטלני במרתון בוסטון, והיום שוב עלה מפלס החרדה כאשר שוטר נורה למוות בתחומי אוניברסיטת מסצ'וסטס בקיימברידג'. חשוד נעצר

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

כמה ימים לאחר הפיגוע במרתון בוסטון התרחש אירוע אלים נוסף באוניברסיטת MIT היוקרתית במסצ'וסטס, בעיר קיימברידג' הסמוכה לבוסטון. שוטר נורה היום (שישי) בתחומי הקמפוס ותחילה נפצע אך לאחר זמן קצר מת מפצעיו. חשוד במעורבות בירי נעצר מספר שעות לאחר מכן. בשכונת ווטרטאון בה הוא נעצר מתקיים כעת מצוד נרחב אחר חשוד נוסף. תושבי השכונה נקראו להישאר בחדריהם.

שוטר נורה באוניברסיטת מסצ'וסטס בעיר קיימברידג' שליד בוסטון. רויטרס
אוניברסיטת MIT אחרי אירוע הירי/רויטרס
שוטר נורה באוניברסיטת מסצ'וסטס בעיר קיימברידג' שליד בוסטון. רויטרס
זירת הירי באוניברסיטת MIT/רויטרס

כמה שעות קודם לאירוע נערכה מסיבת עיתונאים בה פורסמו תצלומים של שני החשודים בביצוע הפיגוע בבוסטון, שתועדו על ידי מצלמות האבטחה סמוך לאזור הפיצוצים. ריצ'רד דולורייה, סוכן ה-FBI שהופקד על הפרשה, אמר כי "כבר יומיים אנחנו עובדים מסביב לשעון להביא את האחראים לדין. בתהליך הזה הצלחנו לבודד שני חשודים. חשוד מספר אחת חובש כובע שחור, חשוד מספר שתיים חובש כובע לבן. כמו שאפשר לראות, השניים הולכים לכיוון קו הסיום". התצלומים אף מראים כי כל אחד מהחשודים נושא עמו תיק.

סוכן ה-FBI הוסיף כי החשוד בכובע הלבן הוא ככל הנראה זה שהניח את המטען במקום, ורשת CNN אף דיווחה כי החשודים נותרו בזירת האירוע כדי לחזות בתוצאות הפיגוע. "אם אתם יודעים על זהותם – צרו קשר עם המשטרה", אמר דולורייה. "איתור החשודים הוא בעדיפות ראשונה".

שני החשודים בביצוע הפיגוע בבוסטון. רויטרס
"אם אתם יודעים על זהותם - צרו קשר עם המשטרה". החשודים בביצוע הפיגוע בבוסטון/רויטרס

הנשיא ברק אובמה הגיע אתמול לבוסטון ונכח בטקס בין-דתי לזכר קורבנות הפיגוע. "אנו נאספים כדי להתפלל, להתאבל ולחלוק את אובדננו, אבל אנו גם מתאפסים כדי לחזק את הרוח של העיר הזאת, ואית איתנותה ואיתנות המדינה כולה. אני כאן היום בשם העם האמריקאי עם מסר פשוט: זה נוגע לכולנו, כל אחד מאתנו עומד לצדכם", אמר אובמה. "כמוכם, אני ומישל הלכנו ברחובות האלה. אנו מכירים את השכונות האלה וכמוכם אנו אומרים: 'בוסטון את ביתי'. עבור מיליונים מאיתנו, מה שקרה ביום שני – אישי. זה אישי". הנשיא סיכם את דבריו בנימה אופטימית: "מחר, השמש תזרח מעל בוסטון. מחר, השמש תזרח מעל המדינה הזאת שאנו אוהבים. מעל המקום המיוחד הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully