וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילת אחרי הירי: "הרוב בכלל לא שם לב שמשהו קרה"

17.4.2013 / 17:42

שעות לאחר ירי הגראד, תושבים בעיר הקיט הדרומית מספרים על חזרה למסלול חיים תקין. החופים והמסעדות מלאים, וגם הטיסות חזרו לסדרן. "המצב אצלנו שגרתי לגמרי"

צילום: באדיבות חדשות ערוץ 10 ומערכת 'ערב ערב' באילת

שתי רקטות הגראד שנפלו הבוקר (רביעי) באילת לא הוציאו את עיר הנופש הדרומית משלוותה. התושבים בעיר טוענים שהחיים חזרו למסלולם מהר מאוד, וכי שגרת היום מתנהלת כבכל יום אחר.

"הנפילות והאזעקות היו בשעה די מוקדמת, אז רוב האנשים לדעתי לא שמו לב בכלל שקרה משהו", הסביר ערן שריקי, מציל ומנהל מחלקת חופים והצלה בעיריית אילת, את הסיבה לאווירת האדישות הכללית. "אנחנו, בתור מי שדואגים להצלה בחוף, יותר ערניים אמנם למה שקורה מסביב, אבל באמת שאין לנו משהו מיוחד לעשות". לדבריו, "מזג האוויר פה טוב, והחופים מלאים בעיקר בתיירים מרוסיה שהגיעו לכאן. אפשר להגיד שהמצב כאן הוא שגרתי לגמרי".

זירת נפילת הרקטה באילת. חטיבת דובר המשטרה
"המצב כאן שגרתי לגמרי". אתר נפילת אחד הגראדים באילת, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה

לא רק בחופים מורגשת תחושה נעימה של שגרה. גם בבתי הקפה הרבים שפזורים לאורך הטיילת המפורסמת של העיר אין סימן ללחץ מיוחד בקרב היושבים. "המשפחות שלנו מכל הארץ מציפות אותנו אומנם בטלפונים כבר מהבוקר, אבל האמת שדי רגוע אצלנו. לא מרגישים במשהו שונה מיום רגיל אחר", אמרה יפה, עובדת במסעדת ספידו-בר קפה בטיילת.

נוסף על תחושת הרוגע שמשדרים התושבים המקומיים בעיר, מסתבר כי גם בקרב אלו המתעתדים להגיע אליה משאר חלקי הארץ, לא מורגשת חרדה לאור מטח הרקטות הבוקר. שרון, ממרכז ההזמנות של רשת מלונות "פתאל", המפעילה באילת בין השאר את המלונות הרודס ומרידיאן, טענה כי למרות ירי הרקטות לעבר אילת הבוקר, "לא קיבלנו אף ביטול מאלו שהזמינו מקומות במלונות".

אורלי, דוברת חברת התעופה ארקיע, מסרה כי "מכיוון ש-95%מהנוסעים של החברה טסים היום כקבוצה מאורגנת לכנס השנתי של לשכת עורכי הדין, לא היו לנו ביטולים". לדבריה, "העניינים חזרו מהר מאוד לשגרה בעיר, כך שגם לא קיבלנו טלפונים מאנשים פרטיים שביקשו לבטל את הטיסות שהזמינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אילת קלאב הוטל. רן שאולי
"הרוב בכלל לא שם לב שקרה משהו". חוף אילת/רן שאולי

הבוקר נורו שתי רקטות גראד לעבר העיר אילת מכיוון סיני. אחת נפלה בקרבת שכונת מגורים בעיר, והאחרת בסמוך לגבול עם עקבה שבירדן, מבלי לגרום לנפגעים. עם זאת, הרקטה שנפלה בלב העיר גרמה לנזק קל למבנה. סוללת מערכת כיפת ברזל הפרושה באזור העיר זיהתה את הירי לעבר העיר והפעילה את מערכת הצופרים, אולם המערכת לא יירטה את שתי הרקטות, והנושא הנמצא בבדיקה. בנוסף, תושבים בעיר ציינו כי במספר מוקדים לא נשמעה אזעקה. בעקבות הירי, נסגר שדה התעופה באילת לטיסות נכנסות ויוצאות, ובהמשך חזר לשגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully