וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגרט תאצ'ר הובאה למנוחות תחת אבטחה כבדה

מדינאים ואלפי אורחים הגיעו ללונדון ללוות בדרכה האחרונה את "אשת הברזל" שמתה בגיל 87, בהם ראש הממשלה נתניהו. למרות החשש וההיערכות הטקס התנהל ללא הפרעות של מפגינים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בלונדון נקברה הבוקר (רביעי) "אשת הברזל", ראש ממשלת בריטניה לשעבר מרגרט תאצ'ר, שמתה בשבוע שעבר בגיל 87. כ-2,300 אורחים הוזמנו לטקס, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. 4,000 שוטרים איבטחו את מסלול ההלוויה, מחשש שמפגינים ינסו להפריע לטקס. כמה מהם ניצבו לאורך הדרך ונשאו שלטים במחאה על מחיר ההלוויה, הנאמד בכ-10 מיליון לירות סטרלינג.

יותר מ-700 חיילים ליוו את ארון הקבורה מכנסיית ווסטמינסטר על פני לשכת ראש הממשלה ברחוב דאונינג ולבסוף אל קתדרלת סנט פול. את הארון נשאו, בין היתר, אנשי צבא שלחמו באיי פוקלנד. שלוש תזמורות ניגנו בתופים עטופים בבד שחור וכיתת יורים שיגרה מטח כבוד ממצודת לונדון. גופתה של תאצ'ר תישרף ואפרה יונח באכסניה הצבאית צ'לסי, שם מונח אפרו של בעלה דניס.

מסע ההלוויה של מרגרט תאצ'ר. רויטרס
שוטרים חמושים ניצבים לאורך מסלול ההלוויה/רויטרס
מסע ההלוויה של מרגרט תאצ'ר. רויטרס
ארונה של תאצ'ר מגיע לכנסיית ווסטמינסטר, אמש/רויטרס

המשטרה בלונדון הודיעה על אבטחה כבדה לקראת ההלוויה, מחשש שמפגינים ינסו להפריע למדינאים הרבים שהגיעו לטקס. בימים האחרונים צוין מותה של תאצ'ר גם במסיבות ובריקודים, והשיר "דינג דונג (המכשפה מתה)" זינק לראש מצעד הורדות הפזמונים במדינה. עם זאת, לפי שעה לא דווח על הפרות סדר של ממש.

באופן יוצא דופן, בטקס השתתפה גם אליזבת מלכת אנגליה. היא לא פקדה הלוויה של פוליטיקאי בריטי מאז מותו של ראש הממשלה וינסטון צ'רצ'יל ב-1965. להלוויה באו, בין היתר, הנסיך פיליפ, ראש הממשלה לשעבר טוני בלייר, נשיא דרום אפריקה לשעבר פרדריק וילם דה קלרק, סגן נשיא ארה"ב לשעבר דיק צ'ייני ושר החוץ לשעבר הנרי קיסינג'ר, והזמרת שירלי באסי.

מסע ההלוויה של מרגרט תאצ'ר. רויטרס
מעריצה, לבושה בהידור, מתכוננת לטקס האשכבה/רויטרס

ואולם, שניים מידידיה הקרובים של תאצ'ר לא הגיעו להלוויה: מנהיגה האחרון של ברית המועצות מיכאיל גורבצ'וב לא בא לטקס מטעמי בריאות, וסיבה דומה אילצה גם את ננסי רייגן להיעדר ממנו. אשתו בת ה-91 של נשיא ארה"ב לשעבר, רונלד רייגן, מסרה כי היא שבורת לב ממותה של תאצ'ר, אך אין ביכולתה לנסוע מרחקים ארוכים.

אורחת אחת שלא הוזמנה לחלוק כבוד אחרון לראש ממשלת בריטניה המנוחה היא נשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננדז. בשל הסכסוך ארוך השנים על איי פוקלנד, ילדיה של תאצ'ר, מארק וקרול, הטילו וטו על השתתפות של כל מדינאי ארגנטינאי בהלוויה.

בנימין נתניהו עם שרה נתניהו במסע ההלוויה של מרגרט תאצ'ר. GettyImages
בני הזוג נתניהו מגיעים לטקס/GettyImages
מסע ההלוויה של מרגרט תאצ'ר. רויטרס
יש גם מי שיתגעגע/רויטרס
מסע ההלוויה של מרגרט תאצ'ר. רויטרס
הקהל נופף בדגל ה"יוניון ג'ק" כשהארון חלף ברחובות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully