וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש אדמה בעוצמה 7.8 הכה באיראן, עשרות הרוגים

משה-חי הגיגת

16.4.2013 / 14:24

מרכז הרעש נמדד במרחק של כ-90 קילומטרים מהגבול עם פקיסטן, בה מדווחים על 34 הרוגים. גם במדינות המפרץ הפרסי ובהודו הורגשה הרעידה. הרשויות באיראן מכחישות שיש הרוגים

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: טל רזניק

רעידת אדמה בעוצמה 7.8 בסולם ריכטר הכתה היום (שלישי) באיראן סמוך לגבול עם פקיסטן, כך דיווח השירות הגיאולוגי בארה"ב. רעידות משנה הורגשו לאורך המפרץ הפרסי ובהודו. לפי אחד הדיווחים - בניינים בבירת הודו ניו דלהי התנדנדו כתוצאה מעוצמת הרעש. מרכז הרעידה נמדד במרחק של כ-90 קילומטרים דרום מזרח מהעיר חאש שבאיראן.

הרעידה הכתה בעומק של 15 קילומטרים מתחת לפני השטח. בשל העובדה שמדובר ברעידה יבשתית, אין חשש מצונאמי. עם זאת, לפי גורמים בכירים באיראן בגלל עוצמתה של הרעידה יש חשש למאות הרוגים. "זו הייתה הרעידה הקשה ביותר זה 40 שנה ואנו מצפים למאות הרוגים", אמר. גורמים בפקיסטן אמרו כי 34 בני אדם נהרגו כתוצאה מרעש האדמה שהורגש באיראן השכנה.

עובדים מפונים מבניינים בעיר קראצ'י בפקיסטן בעקבות רעידת האדמה באיראן, 16 באפריל 2013. רויטרס
עובדים מפונים ממשרדים בקראצ'י שבפקיסטן, שם הורגשה רעידת האדמה גם כן/רויטרס

נציג האזור במג'לס, חמיד-רזא פשנג, שלל את הדיווחים על הרוגים. "על פי הידיעות שמגיעות מאזור רעידת האדמה עד לרגעים אלה, לא ידוע לי על אובדן בנפש והסיכויים לכך נמוכים", כך אמר לסוכנות "מהר". "יצרתי קשר עם אנשים באזורים אלה והם אמרו כי לא היו אבידות בנפש, ועל אף שמדובר ברעידת האדמה הקשה ביותר זה 40 שנה, אפשר לקוות שמספר האבידות יהיה המינימלי ביותר". בעיר חאש מתגוררים כ-60 אלף תושבים, ובמחוז שבו שוכנת העיר, סיסתאן ובלוצ'סטאן, מתגוררים כ-2.5 מיליון תושבים.

מוקד הרעש היה סמוך לעיר סאראואן, הנמצאת כ-85 קילומטרים מהעיר חאש. אחמד רזא שוג'יעי, ראש הסהר האדום באזור, אמר לסוכנות הידיעות אירנ"א כי "המרחק הרב יחסית בין מוקד רעש האדמה לבין העיר סאראואן הביא למספר נמוך של אבידות בנפש ברעידת האדמה". פריבורז ראשדי, ראש המרכז לעזרה ראשונה של מחוז סיסתאן ובלוצ'סתאן אמר כי "הדיווחים על 40 הרוגים במספר כלי התקשורת אינם נכונים. למרבה המזל לא היו הרוגים מרעידת האדמה עד לרגע זה". מהדי זארע, ראש המכון הבינלאומי למחקר והנדסה בתחום הסיסמוגרפי אמר לסוכנות "מהר" כי "רעידת האדמה התרחשה באזור (מחוז סיסתאן ובלוצ'סתאן) לראשונה זה 16 שנים. ייתכן שבשנה הקרובה תהיינה רעידות נוספות באזור בעוצמה 6".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטלוויזיה הממלכתית באיראן דיווחה כי לפחות 40 בני אדם נהרגו ברעידת האדמה. "אין אישור רשמי אך אנו מקבלים דיווחים על 40 בני אדם שנהרגו באזור", כך דווח. בנוסף, הפסקות במערכות החשמל והתקשורת מורגשות כתוצאה מהרעידה. החברה הרוסית שמתפעלת את הכור בבושהר דיווחה כי לא נגרם נזק לכור כתוצאה מהרעידה. זו רעידת האדמה הקשה ביותר ב-40 השנים האחרונות, כך דווח באתר "מהר". נשלחו כ-20 צוותי הערכה לשטח, מלווים בשלושה מסוקים. ראש המכון לסיוע והצלה של האזור אמר כי המצב סבוך מאוד.

גם בקנדהר שבאפגניסטן ובקראצ'י שבפקיסטן הורגשו רעשי משנה, ערים המרוחקות מאות קילומטרים ממוקד הרעש. "הרגשתי את המחשב הנייד שלי והשולחן רועדים. לא היה רעד בחלון, אך תנועת הרעד נראתה בבירור", אמר עד ראייה מפקיסטן לסוכנות הידיעות הרוסית RT. בניינים בניו דלהי רעדו כתוצאה מהרעש וגרמו לבהלה ברחובות.

רעש אדמה באיראן ליד העיר בושהר. 9 באפריל 2013. רויטרס
רעידת האדמה ליד בושהאר, לפני שבוע/רויטרס

לפני שבוע רעש אדמה הורגש באיראן, כ-90 קילומטרים מדרום-מזרח לעיר בושהר, בה נמצא הכור הגרעיני האזרחי של המדינה. המרכז הגיאולוגי האמריקני דיווח כי עוצמת הרעש הייתה 6.3 דרגות. סוכנות הידיעות איסנ"א דיווחה כי 30 בני אדם נהרגו ונלקחו לחדרי המתים בעיר חורמוז'. זהותם טרם נמסרה. עוד 800 בני אדם נפצעו.

מרכז הרעש היה בעיר הנמל כאכי השוכנת לחופי המפרץ הפרסי. עדי ראייה דיווחו כי הרעש הורגש גם מחוץ לאיראן והגיע עד לחופי דובאי וקטר. גם בבחריין זעו בניינים בשל רעדי משנה. סוכנות הידיעות הרוסית "ריא נובוסטי" דיווחה כי פעילות הכור הגרעיני בבושהר לא שובשה בשל הרעש. פקיד בכיר בחברה אטומסטרויקספורט שבנתה את הכור עבור האיראנים מסר כי "לרעש האדמה לא הייתה כל השפעה על הפעילות הרגילה של הכור, ואנשי הצוות במקום ממשיכים בעבודה הרגילה. רמות הקרינה בכור נמצאות בתחום הרגיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully