וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס: 7 פעמים ניסו להכחידנו - ותמיד ניצחנו

פרס נאם במהלך אירוע "שרים עצמאות" בבית הנשיא, שבו השתתפו גם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל. הטקס נפתח במטס חיל האוויר ובסיומו הוענקו תעודות לחיילים המצטיינים

ראשי המדינה חוגגים עצמאות: כמו בכל שנה גם הבוקר (שלישי) נערך אירוע "שרים עצמאות" בבית נשיא המדינה שמעון פרס, לרגל יום העצמאות ה-65 של מדינת ישראל. האירוע נפתח במטס כבוד חגיגי של חיל האוויר ומיד בסיומו סקרו הנשיא והרמטכ"ל את שורות 120 החיילים המצטיינים שהוזמנו למעמד המרגש בבית הנשיא.

חגיגות יום העצמאות ה-65 למדינת ישראל:
"אני קם בשש בבוקר והולך לישון מחר". ריאיון אישי עם הרמטכ"ל
מזיכרון לעצמאות: ננעל טקס המשואות בהר הרצל
התחזית ליום העצמאות: התקררות וסיכוי לגשם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך התקיים המופע המרכזי "שרים עצמאות עם נשיא המדינה" על מדשאת בית הנשיא בהנחייתו של הבדרן צביקה הדר ובהשתתפותן של הזמרות קרן פלס, חגית יאסו ושרון קידושין. העניבות שוחררו באירוע כשנשיא המדינה, שמעון פרס, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, משה יעלון והרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ הדגימו גם הם בפני כל העם את כישורי השירה שלהם. מיד עם תום השירים החל טקס הענקת תעודות ל-120 החיילים מצטייני נשיא המדינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני שייך לדור שעבר את הסף, בין תהום השואה לפסגת התקומה", אמר נשיא המדינה בנאומו. "הייתי שם כאשר המדינה הוכרה לפנות ערב, והותקפה לפנות בוקר. שבע צבאות תקפו אותנו, ובידם נשק רב. הם יכלו שלא לתקוף, אבל הם האמינו שיכחידו אותנו. צה"ל רק התחיל להתארגן, נשקו היה דל, לא תותח ולא מטוס, ואפילו לא דבורה", סיפר הנשיא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לנו הייתה ברירה אחת: לגבור או ליפול, להצטיין או לחדול. גברנו, בזכות גבורת לוחמינו. מלחמתם הייתה צודקת, נשקם היה טהור. שבע פעמים, במשך פחות משבעה עשורים, ניסו להכחידנו. שבע פעמים גברנו וניצחנו. אתם, כאן, עכשיו, אתם ממשיכי מורשת גדולה זו.כל אחת ואחד מכם. כולכם ביחד, ואתם משקפים את עוז רוחה של ישראל. את תבונת שיכלה היוצר, את חוכמת כליה, מעשה ידיה", אמר הנשיא פרס.

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, יום העצמאות ה-65. עומר מירון
פתיחת אירועי יום העצמאות בהר הרצל/עומר מירון

אירועי יום העצמאות נפתחו אמש בטקס הממלכתי בהר הרצל. הטקס היה בסימן "שנת המורשת הלאומית – העצמה, הנחלה ושימור נכסי התרבות הלאומיים למען הדורות הבאים" – הנושא שנקבע על ידי ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים.

בפתח הטקס נאם יושב ראש הכנסת החדש, ח"כ יולי אדלשטיין, בנאום אישי במיוחד, בו סיפר בו התרגשותו לרגל היום, שהוא גם יום שחרורו מהכלא הסובייטי: "לבי הומה, עולה על גדותיו, מלא תפלה והודיה". עוד סיפר אדלשטיין כי "כילד, לא חלמתי שיגיע הרגע ואעמוד כאן, לצד קברו של חוזה המדינה, כנציגה של כנסת ישראל". אדלשטיין קרא לחברה הישראלית לא לשאוף ל"ריסוק היריב". "אנחנו חייבים להמשיך ולהתווכח, יקרא אדלשטיין בנאומו, "אנחנו צריכים לשאוף לחברה שבה יש יריבים... עלינו לאפשר מגוון של זהויות, לצד מורשת משותפת, עשירה".

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, יום העצמאות ה-65. עומר מירון
טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, יום העצמאות ה-65/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully