וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בהר הרצל: "המענה למוות - החיים עצמם וחיי העם"

15.4.2013 / 11:05

ראש הממשלה נשא דברים בטקס הזיכרון המרכזי בהר הרצל בירושלים והזכיר מפגש עם נערים שכולים. "כל משפחה והיגון שלה. הגלד לעולם לא ייעלם. אין מזור אמיתי ואין נחמה שלמה"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

ישראל מתייחדת עם זכר בניה הנופלים: בשעה 11:00 החל בחלקה הצבאית בהר הרצל בירושלים הטקס המרכזי לזכר חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, במעמד נשיא המדינה, שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו והרבנים הראשים לישראל יונה מצגר ושלמה עמאר. וואלה! חדשות העבירה את הטקס בשידור חי.


יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל
שכול כפול במשפחה: ”החיים חזקים מהקשיים”
איבד את בנו - ומסייע למשפחות שכולות: ”סיבה לצאת מהבית”
הקצין שאיבד את ידו: ”אחזור לשרת למען הנופלים”
הרמטכ”ל בעצרת המרכזית: ”חומת המגן של עמנו בצורה מתמיד”

בנימין נתניהו נואם בטקס הזיכרון הממלכתי בהר הרצל. עומר מירון
"בטרם הספיקו להזדקף מלוא קומתם נחתה עליהם הגדיעה הנוראה של חרב השכול". נתניהו בטקס/עומר מירון

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר בטקס בהר הרצל על מפגש שקיים לאחרונה עם נערים ונערות ששכלו את אבותיהם. "הסתכלתי על הילדים וחשבתי בליבי, הם כל כך צעירים. בטרם הספיקו להזדקף מלוא קומתם נחתה עליהם הגדיעה הנוראה של חרב השכול. אחד הילדים אף לא זכה שאביו ייגע בו כי היה בבטן אמו כשאביו נפל. לא הייתה להם הזדמנות להצטייד בעצותיו של אבא ובחום אבהי, שישמשו אותם בהמשך חייהם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
טקס הזיכרון בהר הרצל, אפריל 2013. עומר מירון
טקס הזיכרון בהר הרצל, אפריל 2013/עומר מירון

"דיברנו על כך, תחילה בהיסוס ואחר-כך בפתיחות הולכת וגדלה", המשיך ראש הממשלה. "אחד הנערים שאל אותי: 'איך אתה מתמודד עם אובדן אחיך?' השבתי בכנות: 'אינני יודע איך לייעץ למישהו כיצד להתמודד עם אובדן כזה'. 'אמא אומרת שצריך להמשיך הלאה', אמר מישהו אחר. נזכרתי בגבורתה של אמי, שאיבדה את בנה הבכור, ואמרתי לו: 'אמך גיבורה'. ועוד אחד שאל: 'האם זה חישל אותך?' עצרתי לרגע, חשבתי, ואמרתי: 'במובן מסוים כן. כי אין כמעט דבר שיכול להשתוות לכאב כזה'".

"היו כמה ילדים שלא רצו לדבר כלל. אמרתי להם שאני מבין אותם, כי הדיבור על האובדן מעלה תחושות עזות שיכולות לשתק אותנו. כל משפחה והיגון שלה. ובכל זאת, אנו מכירים את התוגה המשותפת לכולנו, את החיים של לפני ואחרי, את הגלד שלעולם לא ייעלם. אין מזור אמיתי ואין נחמה שלמה".

"ואולי המענה למוות הוא החיים עצמם – החיים של כל אחד ואחת מאיתנו, וחיי המדינה והעם. וחיי המדינה שלנו הם דבר מופלא, שאינו מובן מאליו. מיום לידתה של ישראל, כוחות רבים נערכו להכחידנו. הם לא צלחו במזימתם. הם לא יצליחו לעולם. בעיניים דומעות ובלב מלא גאווה, אנו מצדיעים לנופלים, יקירינו גיבורי ישראל", סיכם נתניהו.

23,085 נופלים במערכות ישראל

במקביל לטקס, מתקיים טקס דומה בחלקה הצבאית בבית העלמין בקרית שאול בתל אביב, במעמד שר הביטחון, משה בוגי יעלון. בשעה 13:00 ייערך בהר הרצל בירושלים גם טקס זיכרון לנפגעי פעולות האיבה, במעמד פרס, נתניהו וגנץ.

במהלך היום יפקדו את 52 בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ כמיליון בני אדם וחצי. מניין הנופלים במערכות ישראל מאז שנת 1860 (התר"ך) ועד 12 באפריל 2013 עומד על 23,085. מיום הזיכרון התשע"ב נוספו 92 חללים, בהם 37 חללי צה"ל, 12 חללי כוחות הביטחון והמשטרה וכן 43 נכי צה"ל שנפטרו כתוצאה מנכותם והוכרו במהלך השנה כחללי צה"ל. מניין המשפחות השכולות בישראל בשנת 2012 עמד על 17,553, בהן 2,324 יתומים ו-4,964 אלמנות צה"ל ומערכת הביטחון.

לקראת הטקסים, נחסמו ברחבי הארץ מספר צירים לתנועה. בתל אביב, באזור קריית שאול, נחסם לתנועה רחוב משה סנה מצומת הפיל עד מחלף הכפר הירוק. משעה 10:00 נחסם לתנועה הכיוון ההפוך. בירושלים נחסם לתנועה אזור הר הרצל והרחובות הסובבים, בחיפה חסומים לתנועה הרחובות שאול המלך, לשמה מלך, חזקיהו ואזור בית העלמין בשכונת נווה דוד. בנתיבי איילון צפויים עומסי תנועה כבדים באזור מחלף קוממיות, שכן בית העלמין בחולון נמצא בסמוך לו.

איילון יום הזיכרון. נמרוד סונדרס
עומדים בצפירה בנתיבי איילון/נמרוד סונדרס
הר הרצל , אפריל 2013. נועם מושקוביץ
הר הרצל , אפריל 2013/נועם מושקוביץ
אירוע "שירים בכיכר" בכיכר רבין בתל אביב לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, 14 באפריל 2013. דרור עינב
המונים באירוע "שרים בכיכר" בתל אביב, אמש/דרור עינב
נשיא המדינה שמעון פרס בטקס הזיכרון הממלכתי ברחבת הכותל, אפריל 2013. מרק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא פרס והרמטכ"ל גנץ בכותל המערבי, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, מרק ניימן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully