וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצח הנער רענן לוי: "לא צריך לפצות את משפחתו"

גלעד גרוסמן

14.4.2013 / 13:56

פרנסואה אבוטבול, שנדון למאסר עולם בגין הרצח שהתרחש לפני שמונה שנים, טוען בתגובה לתביעת הפיצויים של המשפחה נגדו ונגד בן דודו, כי מדובר ב"פסיקה שגויה" וכן להתיישנות

פרנסואה אבוטבול, שנידון למאסר עולם בגין רצח הנער רענן לוי לפני כשמונה שנים, ממשיך לטעון לחפותו. בכתב הגנה שהגיש לאחרונה במסגרת תביעת פיצויים שהגישו בני משפחתו של לוי, טוען אבוטבול כי אמנם הורשע ברצח, אולם "מדובר בפסיקה שגויה שאינה תואמת את אשר התרחש בפועל", ולכן הוא לא צריך לשלם פיצויים. בנוסף, טוען אבוטבול כי יש לבטל את התביעה בשל התיישנות. כמו כן, בן דודו אבי, שזוכה מהרצח אולם הורשע בקשירת קשר, טוען בכתב ההגנה שהגיש כי זיכויו מהרצח מחייב את דחיית התביעה נגדו.

רצח רענן לוי: נדחה ערעורו של פרנסואה אבוטבול. שי מכלוף
ממשיך לטעון כי לא דקר את לוי. פרנסואה אבוטבול בדיון בבית המשפט, פברואר 2012/שי מכלוף

לוי נרצח בדצמבר 2004 מחוץ למועדון לילה בקיבוץ שפיים, לשם הגיע בליל שישי עם מספר מכרים. בשלב מסוים התפתח במועדון ויכוח בין אמיר אבוטבול, אחיו של אבי, לבין מבלים אחרים. הוויכוח גלש לאלימות, ובכניסה למועדון התפתחה קטטה בין אבוטבול וחבריו לבין חבורת צעירים אחרת. בתגובה הזעיק אמיר את אחיו ואת בן דודו, פרנסואה, בנו של צ'רלי אבוטבול ובן דודם של אסי ופרנסואה אבוטבול.

בשלב מסוים החלו פרנסואה ואבי לרדוף אחרי הנערים, כשהם נוסעים בג'יפ. לוי, שלא היה קשור לצדדים, נמלט מהמקום ברגל, ובשלב מסוים מעד. בני הדודים, שתחילה רדפו אחר צעירים אחרים, עצרו את הג'יפ, ולאחר מכן ירד פרנסואה מכלי הרכב ודקר את לוי בחזה, דקירה שהובילה למותו של לוי דקות לאחר מכן. לאחר משפט ארוך ומתוקשר, נידון פרנסואה ב-2009 למאסר עולם לאחר שהורשע ברצח, ואבי נידון לשש שנות מאסר לאחר שהורשע בקשירת קשר.

תביעה על סך מיליוני שקלים נגד קיבוץ שפיים

לפני כשנה וחצי הגישו בני משפחתו של לוי, באמצעות עו"ד אפי נוה, תביעת פיצויים לבית המשפט המחוזי בתל אביב על סך מיליוני שקלים נגד קיבוץ שפיים, מנהלי המועדון, חברת האבטחה של המועדון והמשטרה, וזאת בטענה שהתרשלותם של הנתבעים אפשרה את הרצח. לפני כשנה קיבל בית המשפט את טענת המשטרה, והורה לצרף את בני הדודים כנתבעים בתיק.

בכתב הגנה שהגיש בשבוע שעבר פרנסואה אבוטבול, באמצעות עו"ד ליאור בלקין, נטען כי הוא אינו חייב בתשלום פיצויים מכיוון שלא ביצע את הרצח. לטענתו, הוא לא דקר את לוי ולא השתתף בתגרה, אלא רק קילל את המנוח. עוד נטען כי כיוון שאבוטבול צורף לתביעה רק בחודש מאי אשתקד, למעשה חלה התיישנות על התביעה מאחר שעברו כשמונה שנים מאז הרצח, ולכן יש למחוק את התביעה נגדו. בתגובתו נכתב כי בני המשפחה ידעו על זהות החשודים ברצח זמן קצר לאחר הרצח, אולם בחרו שלא להגיש אז תביעה משיקוליהם.

כמו כן, אבי אבוטבול טען בכתב ההגנה שהגיש באמצעות עו"ד אילן יניר, כי "אקט הקטילה, אשר לא בוצע על ידי הנתבע, שולל כל קשר נסיבתי בין לבין כל התנהגות המיוחסת לנתבע". קיבוץ שפיים והמועדון טענו כי אין קשר בין הרצח למועדון, ולכן יש לדחות את התביעה נגדם.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully