וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח רענן לוי: המשפחה תובעת פיצויי מיליונים

גלעד גרוסמן

27.11.2011 / 15:12

משפחת הצעיר רענן לוי, שנרצח ב-2004 בדקירות סמוך למועדון בקיבוץ שפיים, תובעת פיצויים מהקיבוץ, מהמועדון ומהמשטרה על רשלנות. בני משפחת אבוטבול הורשעו ברציחתו ובמעורבות ברצח

בני משפחתו של רענן לוי, שנרצח בדצמבר 2004 מחוץ למועדון לילה בקיבוץ שפיים, הגישו תביעת פיצויים לבית המשפט המחוזי בתל אביב בגובה מיליוני שקלים נגד הקיבוץ, מנהלי המועדון, חברת האבטחה של המועדון והמשטרה, בטענה שהתרשלותם של הנתבעים אפשרה את הרצח.

לוי הגיע למועדון בשפיים בליל שישי לפני שבע שנים עם מספר מכרים. בשלב מסוים התפתח במועדון ויכוח בין אמיר אבוטבול, שאחיו ובן דודו הואשמו ברצח, לבין מבלים אחרים. הוויכוח גלש לאלימות, ובכניסה למועדון התפתחה קטטה בין אבוטבול וחבריו, לבין חבורת צעירים אחרת. אמיר הזעיק את אחיו אבי ואת בן דודו, פרנסואה, שהוא בן דודם של העבריינים אסי ופרנסואה אבוטבול.

בשלב מסוים פרנסואה ואבי החלו לרדוף אחרי הנערים שהם נוסעים בג'יפ. לוי, שלא היה קשור לניצים, נמלט מהמקום ברגל, ובשלב מסוים מעד. בני הדודים, שתחילה רדפו אחר צעירים אחרים, עצרו את הג'יפ ,ופרנסואה ירד מהרכב ודקר את לוי בחזהו וברגלו. דקירה שהובילה למותו של לוי דקות לאחר מכן. לאחר משפט ארוך ומתוקשר, נידון פרנסואה ב-2009 למאסר עולם לאחר שהורשע ברצח, ואבי נידון לשש שנות מאסר לאחר שהורשע בעבירה קלה יותר. נאשם שלישי, שי מכלוף, זוכה.

"רשלנות ומחדלים חמורים זועקים לשמיים"

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורך הדין אפי נווה, טוענים הוריו של רענן, יצחק ועדינה, ואחותו מירב, כי "רשלנות ומחדלים חמורים זועקים לשמיים" בהם נקטו הנתבעים השונים אפשרו את הקטטה שהובילה לרצח. בתביעה נטען כי השטח שמקיף את המועדון היה חשוך, ללא תאורה מספקת, וכן כי לא הייתה אבטחה מספקת במקום. זאת, למרות המודעות שהייתה צריכה להיות לבעלי המקום, לטענת בני משפחת לוי, לסיכון שיתרחשו במקום אירועים פליליים ולאור העובדה שבמועדון היו קטטות בעבר.

ביחס לחברת האבטחה נטען כי הקטטה שהובילה לרצח התרחשה בכניסה למועדון, אל מול עיניהם של השומרים, שלא הפרידו בין הניצים, לא הזעיקו משטרה ולא מנעו את הרצח. עוד נטען, כי במקום לא היו מספיק שומרים מיומנים כדי לטפל במקרה מסוג זה. עוד נטען, כי במקום היה גם כוח משטרה, שלא הצליח לגדוע אותה באיבה ולמנוע את הרצח. לטענתם, השוטרים גם אפשרו את המשך הפעלת המועדון למרות הקטטה, במהלכה נדקר אדם נוסף, והשוטרים במקום גם לא עצרו את הג'יפ בו נסעו בני משפחת אבוטבול, שרדפו אחרי נערים אחרים.

בתביעה מוערך הנזק שנגרם לבני המשפחה, הן הכלכלי והן הנפשי, כתוצאה מהרצח, בכ-1.7 מיליון שקלים. בנוסף, בני המשפחה תובעים פיצויים עבור הכאב והסבל שנגרמו לרענן, קיצור תוחלת חייו ואף מבקשים לפסוק פיצויים עונשיים לנתבעים. סך כל התביעה נאמדת במעל מ-2.5 מיליון שקלים, היות והיא הוגשה לבית המשפט המחוזי.

מהמשטרה נמסר בתגובה שהתביעה טרם הגיעה לידם, והם יגיבו בבית המשפט. טרם התקבלה תגובה מקיבוץ שפיים.

עוד באותו נושא:
רצח רענן לוי: "האבוטבולים יצאו לציד אדם"
רצח רענן לוי: אבי אבוטבול נידון ל-6 שנות מאסר
פרקליטי פרנסואה אבוטבול: "פסק הדין לא הגיוני, נערער"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully