וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעורו של פרנסואה אבוטבול, שרצח נער ב-2004

27.2.2012 / 10:30

אבוטבול דקר למוות את רענן לוי, בן 18, במועדון בשפיים. שופט העליון, רובינשטיין: לא הוצגו כל ראיות חדשות. אמו של לוי: "יש קרקס תקשורתי סביב אבוטבול, עשו ממנו סלב"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן)

בית המשפט העליון דחה הבוקר (שני) את הערעור שהגיש פרנסואה אבוטבול, שהורשע ברצח הנער רענן לוי בשנת 2004 מחוץ למועדון בשפיים. השופטים, אמנון רובינשטיין, אסתר חיות ויורם דנציגר, פסקו כי יש להותיר על כנו את עונש מאסר העולם שנגזר עליו בבית המשפט המחוזי.

השופט רובינשטיין אמר כי לא נמצאו כל סיבות להתערב ב"קביעותיו המפורטות" של בית המשפט המחוזי, בו נמצא כי לאבוטבול היו כוונות מגובשות להביא למותו של לוי, ופסק כי ישנן די ראיות להרשיעו. "המערער לא העלה בפנינו כל טענה שלא הועלתה בפני בית המשפט המחוזי ונדחתה בו", אמר.

פסק דין בערעור של פרנסואה אבוטבול על רצח רענן לוי בבית משפט עליון ירושלים, פברואר 2012. עומר מירון
אבוטבול בבית המשפט/עומר מירון

התובע בתיק, עו"ד זיו אריאלי מפרקליטות המדינה, אמר כי "בית המשפט קבע היום שאבוטבול הוא שרצח את רענן לוי, בקטטה שלוי לא נטל בה שום חלק". עו"ד אריאלי אמר כי "כל חטאו של לוי הוא שהיה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. בית המשפט עשה צדק, ומיצה את הדין עם אבוטבול. פסק הדין לא יחזיר את לוי לחיים, אך אנו מקווים שיהווה נחמה לבני משפחתו".

בני משפחתו של לוי אמרו כי הם שמחים שהערעור שהגיש אבוטבול נדחה. עדינה לוי, אמו של רענן לוי, בן 18 במותו, אמרה: "כל מי שיש לו ילדים מבין את מה אני מרגישה. אנחנו כועסים על הקרקס התקשורתי סביב אבוטבול, ועל כך שעושים ממנו סלב".

בני משפחת לוי תובעים את המועדון

לוי נרצח בדצמבר 2004 מחוץ למועדון לילה בקיבוץ שפיים. בני משפחתו הגישו לפני שלושה חודשים תביעת פיצויים לבית המשפט המחוזי בתל אביב בגובה מיליוני שקלים נגד הקיבוץ, נגד מנהלי המועדון, נגד חברת האבטחה של המועדון ונגד המשטרה, בטענה שהתרשלותם של הנתבעים אפשרה את הרצח.

לוי בא למועדון בליל שישי לפני שבע שנים עם כמה ממכריו. ויכוח פרץ במועדון בין אמיר אבוטבול, שאחיו ובן דודו הואשמו ברצח, לבין מבלים אחרים. הוויכוח גלש לאלימות, ובכניסה למועדון התפתחה קטטה בין אבוטבול וחבריו לבין חבורת צעירים אחרת. אמיר הזעיק את אחיו, אבי, ואת בן דודו, פרנסואה - בן דודם של העבריינים אסי ופרנסואה אבוטבול. פרנסואה ואבי רדפו אחרי הנערים שהם נוסעים בג'יפ. לוי, שלא היה קשור לקטטה, נמלט ברגל, ומעד. בני הדודים, שתחילה רדפו אחר צעירים אחרים, עצרו את הג'יפ ,ופרנסואה ירד מהרכב ודקר את לוי בחזה וברגל, והרג אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully