וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שושנה נהרגה במלכת המדבר: המשפט יתקיים בהודו?

גלעד גרוסמן

14.4.2013 / 8:58

שושנה מייזל נהרגה בתאונת דרכים בצפון הודו, במסגרת מסע "מלכת המדבר" של החברה הגיאוגרפית. לאחר שנתבעו על ידי המשפחה, טוענים בחברה כי יש לערוך את המשפט בהודו

החברה הגאוגרפית מבקשת מבית המשפט לסלק על הסף את התביעה שהגישו בני משפחתה של שושנה מייזל, שנהרגה באוגוסט האחרון במהלך טיול ג'יפים במסגרת מסע "מלכת המדבר" בהרי ההימלאיה שמפעילה החברה, מכיוון שלטענת החברה המקום הנכון לדון בתביעה הוא בית משפט מקומי בהודו. "החברה שימשה כמתווכת ומקשרת בלבד", נכתב בבקשה. בני משפחת מייזל זועמים על הבקשה: "זו חוצפה. כמו שהם לא לקחו אחריות לאורך כל הדרך, הם לא לוקחים אחריות גם עכשיו".

שושנה מייזל נהרגה בהתהפכות רכב במהלך מסע מלכת המדבר, אוגוסט 2012. באדיבות המשפחה
אתר התאונה בצפון הודו/באדיבות המשפחה

לפני כחודשיים הגישו בני המשפחה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בגובה מיליוני שקלים נגד החברה. בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אביתר קציר וגיורא אבן-צור, נטען כי מותה בטרם עת של מייזל בת ה-62 נבע מ"כרוניקה מסמרת שיער של רשלנות וחוסר אחריות משווע". לטענת התובעים, רכבי השטח שרכשה החברה הגיאוגרפית היו מהסוג הזול יותר, ולא הותקנו בהם קשתות או מתקני הגנה מהתהפכות או מפגיעות. עוד נטען, כי בעוד החברה פרסמה שהמסלולים שנבחרים הם מסלולים נוחים ונטולי סיכונים חריגים, בפועל נסעו משתתפות המסע באחד מ"עשרת השבילים המסוכנים בעולם" – נתיב צר מאוד, תלול ומפותל ללא שוליים, באזור שנחשב מסוכן לנהיגה, רווי תאונות וכמעט בלתי נגיש לפינוי רפואי אפקטיבי. בתביעה עולות גם טענות קשות על הפינוי הרפואי שסופק למייזל, שמתה לאחר ששעות ארוכות היטלטלה בדרכים עד שהובאה לטיפול בבית החולים.

בבקשת הסילוק על הסף של החברה הגיאוגרפית נטען כי בני המשפחה "כורכים בתביעתם מגוון טענות שונות ומשונות (ללא כל בסיס עובדתי משפטי) בניסיון מאולץ להחיל את הדין הישראלי על התביעה", אולם בפועל מדובר ב"תאונת דרכים מצערת", ולכן אם בני המשפחה מעוניינים להגיש תביעה, עליהם לעשות זאת בבית משפט בהודו, ולדון בתביעה על פי הדין ההודי. החברה טוענת עוד כי הראיות והעדים השונים, בהם גם אנשי המשטרה ההודית שחקרו את התאונה, נמצאים בהודו, ויהיה קושי רב בהבאתם לישראל. לכן, נטען, יש לברר את התביעה בהודו.

שושנה מייזל נהרגה בהתהפכות רכב במהלך מסע מלכת המדבר, אוגוסט 2012. באדיבות המשפחה
הרכב בו נסעה שושנה מייזל/באדיבות המשפחה

החברה גם מפנה אצבע מאשימה לעבר מארגן הטיול המקומי שהיה אחראי על המסלול שנבחר, חברת השיווק המקומית ששיווקה את רכבי השטח ולעבר חברת הביטוח ההודית שביטחה את הג'יפ שהתהפך. כל אלה, נטען בבקשה, יצטרכו להעיד בתביעה והבאתם תהיה קשה ביותר, אם לא בלתי אפשרית. "התובעים עשו מלאכתם קלה שעה שהחליטו להתעמר במבקשות (החברה הגאוגרפית וחברת הביטוח הכשרת היישוב, ג"ג) ולגרור אותן להליך משפטי חסר תכלית", נכתב בבקשה.

הילה רווח, בתה של מייזל, אמרה לוואלה! חדשות בתגובה לבקשה כי היא לא הופתעה. "רק לפני כמה ימים המנכ"ל אמר לי בשידור בטלוויזיה שהחברה לוקחת אחריות על התאונה. אבל זה נכון כנראה רק ליחסי ציבור", אמרה. "שמונה חודשים אמרו לנו שממתינים לערוך בירור בבית המשפט, אבל הטענה הראשונה שלהם זה שצריך להעביר את הדיון להודו". רווח כן הופתעה מכך שהחברה מציגה עצמה כמתווכת בלבד. "אנחנו משפחה שכולה. מתה לנו האמא, שהיתה כל כך דומיננטית בחיים שלנו. ועכשיו הם רוצים להעביר את כולנו להודו. זה לא רציני. יצא המרצע מהשק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בקשת החברה הגיאוגרפית היא שיא חדש של ציניות", עו"ד קציר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הבקשה לברר את המשפט בהודו במקום בישראל היא שיא שלילי של ציניות, שמעבר לחוסר התוחלת המשפטית, יש בה בעקר טעם רע", אמר עו"ד קציר. "גרועה מכך היא הטענה שהמשפחה צריכה לרדוף אחרי גורמים עלומי שם בצפון ההימלאיה, היות והחברה הגאוגרפית היתה בסך הכל מתווכת. לנו נדמה שראוי שכל אחת ואחת מהמשתתפות להן מוצעת עסקת חבילה חלומית של חברה ישראלית ללקוחה ישראלית, תדע, ותדע היטב, שכשיקרה אסון התגובה המיידית תהיה ניסיון להפנות את הקורבן לנהל משפט באחד היעדים האקזוטיים אליהם נשלחות המשתתפות בבתי משפט, ומול גורמים מקומיים עליהם לא שמעו כלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully