וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד בפייסבוק: "הגזירות מכאיבות, אבל לא ניכנע לפופוליזם"

שר האוצר מבקש להרגיע את הציבור לקראת הגזירות הכלכליות שעומדות להשפיע על הכיס שלנו וכותב בפייסבוק כי הקיצוצים הם תיקון כואב והכרחי "שלא ימשך יותר מדי זמן"

רגע לאחר שחבר הכנסת עמרם מצנע (התנועה) קטל את מינויו לשר האוצר ואמר כי "לא יכול להיות מצב ששר מגיע לתפקידי ביצוע בלי שניהל בחייו כלום", הבטיח הערב (שבת) יאיר לפיד בעמוד הפייסבוק שלו כי "הוא יעמיד את האדם העובד במרכז". במה שנראה כמו ניסיון לפנות אל השכבות החלשות ולפצות על הרושם שיצרו דבריו על בני הזוג כהן שמשתכרים 20 אלף שקל, כתב לפיד: "אני יודע שזה לא קל, אני יודע שהגזירות מפחידות ואנשים לא גומרים את החודש, אבל מה שאנחנו מבצעים עכשיו הוא תיקון כואב והכרחי, והוא לא יימשך יותר מדי זמן". במה שנראה כמו עקיצה התייחס לפיד לממשלה וכתב כי היא "לא זוכרת שהיא צריכה להתייחס בחרדת קודש לכל אגורה מכספי המיסים שלהם".

שר האוצר יאיר לפיד בצאתו מישיבת יש עתיד. דרור עינב
תיקון כואב והכרחי. לפיד בצאתו אמש ממשרד האוצר/דרור עינב

"אנחנו מאזנים את התקציב בידיעה ברורה שזה כרוך במחיר כואב", כתב לפיד. "אנחנו משנים סדרי עדיפויות למרות שאנחנו יודעים שהרגלים קשה מאוד לשנות", כתב שר האוצר לתומכיו. במה שנראה כמו עקיצה כלפי הסיעות החרדיות כתב יו"ר "יש עתיד": "אנחנו מחזירים לשולחן את האחריות ההדדית ואת הצורך להיות הוגנים. זה יצליח מפני שבמקום לחלק כספים לכל מי שקרוב לצלחת, נהיה מרוכזים באדם העובד ובצורך לשפר את חייו". את דבריו סיכם לפיד בקריאה: לא ניכנע לשיח פופוליסטי וקצר רוח". במקביל, הערב בשעה 22:00 יכנס לפיד את סיעת יש עתיד בתל אביב לישיבה במהלכה יעלו לדיון מספר נושאים. בין היתר צפוי לפיד לעדכן את חברי הסיעה על התקציב המתגבש. מחוץ לבניין צפויה הפגנה של קואליציית ארגונים חברתיים.

"אם יצאו גזירות אלה אל הפועל, גם ריקי כהן מחדרה, שהנה כיום מהמעמד הבינוני-גבוה, תתקשה לגמור את החודש. לא כל שכן, לא תוכל לחסוך", אומרת יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, צפרא דוויק. לדבריה, העלאת המע"מ משמעה עליית מחירים שתיפול על כתפי האדם העובד, הקשישים ואלה שנמצאים מתחת לקו העוני. גם בעמותת ידיד, המסייעת לאוכלוסיות מוחלשות, מתנגדים לקיצוץ בקצבאות הילדים: "יש לבצע זאת בדרך של הלוואה. הכוונה למעין מלווה ביטחון, כזה שיוחזר לילדים בעוד 10-18 עם ריבית והצמדה כמו סוג של אגרות חוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"הוא לא מכיר את המספרים"

בשבוע שעבר הופנו חצי ביקורת רבים כלפי לפיד בעקבות התבטאות "ריקי כהן" שגם אותה פרסם בעמוד הפייסבוק שלו. לפיד כתב כי בני זוג ממוצע ממעמד הביניים מרוויחים יחד 20 אלף שקלים בחודש, ולה ולבעלה אין שום סיכוי לקנות בעתיד דירה לאחד משלושת הילדים שלהם. כאמור זכה לפיד לביקורת חריפה בעקבות הדברים על כך שאינו מדייק בנתונים, כיוון שהשכר הממוצע למשק בית נמוך באופן משמעותי משציין. "הוא לא מכיר את המספרים כמו שצריך ואיך עושים את החישובים. מה זה אומר על יכולות הניתוח שם במשרד", כתבה אחת הגולשות בעקבות הפרסום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפיד בחר להגיב לגולשים הנזעמים וכתב לאחת מהן: "לא הבנתי על מה הכעס. השכר הממוצע במשק הוא 9,509 שקלים. עשרים אלף שקל ברוטו לזוג זה בערך השכר הממוצע. בנטו נשאר לריקי ובעלה בערך 14,000 ואם הם משלמים משכנתא ומגדלים שלושה ילדים אז גם להם לא קל".

גם במערכת הפוליטית נשמעה ביקורת חריפה על הסיפור שפרסם לפיד על "ריקי כהן מחדרה". "אני מציע לשר האוצר לא רק לפנות לגברת כהן מחדרה, אלא לפנות למר כהן, שר הרווחה, ולקבל ממנו את הנתונים על התפלגות ההכנסות במדינה והפערים החברתיים החמורים", אמר יו"ר סיעת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג. מנגד, היו גם מי שנעמדו לצדו של לפיד, כמו שר הרווחה מאיר כהן, איש יש עתיד, שאמר כי "'יש עתיד' נבחרה במידה רבה על האידיאולוגיה שהודגשה ביתר שאת במערכת הבחירות והיא לחולל שינוי בסדרי העדיפויות בישראל, ליצור שוויון בנטל ולפעול לאפליה מתקנת של מעמד הביניים שנשחק בשנים האחרונות, ונשא בנטל הכלכלי יותר מכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully