וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצנע: "לפיד באוצר – הימור כמו פרץ בביטחון"

חבר הכנסת מהתנועה מתח ביקורת חריפה על מינויו של יו"ר יש עתיד למשרד החשוב. "לא ייתכן ששר ימלא תפקיד ביצועי בלי שניהל בחייו דבר". על מינוי פרץ על פניו: "הייתה אכזבה"

חבר הכנסת עמרם מצנע (התנועה) קשר היום (שבת) בצהריים בין מינויו של יאיר לפיד לשר האוצר לבין מינויו של עמיר פרץ לשר ביטחון בזמן ממשלת אולמרט, ואמר כי "לא יכול להיות מצב ששר מגיע לתפקידי ביצוע בלי שניהל בחייו כלום". באירוע "שבתרבות" בחולון אמר מצנע כי "לנהל ולהוביל זה מקצוע. היום יש בממשלה שרים שלא היו שותפים להחלטות קשות". בתשובה לשאלה האם שגה נתניהו כשמינה את לפיד לשר אוצר, השיב מצנע: "מינוי שרים זה לאו דווקא בגלל יכולת. פרץ למשל – היה חוסר אחריות למנות אותו לשר הביטחון. גם לשים איש חיל אוויר בראש הצבא היה חסר אחריות. גם יאיר לפיד כשר אוצר זה הימור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש בממשלה שרים שלא היו שותפים להחלטות קשות". לפיד בישיבת ממשלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין מצנע לפרץ שורר נתק מוחלט, מאז שיו"ר מפלגתם ציפי לבני החליטה למנות את פרץ לשר להגנת הסביבה, חרף העובדה שמצנע הוצב במקום השני ברשימה. בעבר היו השניים מיודדים ומצנע אף תמך בפרץ כאשר התמודד מול שלי יחימוביץ' בסיבוב השני של הפריימריז האחרונים לראשות מפלגת העבודה. אולם מאז חלוקת התיקים השניים אינם מדברים, ולפני כמה שבועות אף סירב מצנע ללחוץ את ידו של פרץ לעיני המצלמות.

"אכן הייתה הבטחה ואכן הייתה אכזבה, כנראה זו דרכה של פוליטיקה", אמר מצנע על החלטת לבני שלא למנותו לשר. עם זאת, ציין כי "הציבור מצפה מאיתנו שנפסיק להגיד 'אכלו לי, שתו לי, דפקו אותי'. שנפסיק לקטר ובמקום זה נקפל שרוולים ונמשיך לעבוד. הוא הוסיף כי הוא רואה במינוי לוועדת החינוך של הכנסת "לא פרס ניחומים אלא אתגר גדול".

לאחרונה התייחס מצנע לקיצוצי התקציב המסתמנים, ואמר כי: "כולנו מצפים שיאיר לפיד יביא פוליטיקה חדשה עם חשיבה מחוץ לקופסה מבלי לפגוע באוכלוסיות חלשות או קשישות או במעמד הביניים". באשר לתהליך המדיני, מצנע הביע ספק רב ביכולתה של הקואליציה הנוכחית להתקדם במשא ומתן עם הפלסטינים. "על הסכם שלום אי אפשר יהיה לחתום במבנה הנוכחי של הקואליציה", אמר. "ניאבק להגיע לתחילת שיחות ואז יהיה שינוי במפה הפוליטית, ואם נצטרך – נלך לבחירות או למשאל עם"', אמר.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully