וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט על אי-מינויו לרמטכ"ל: "החליטו להילחם בי"

רמי שני

13.4.2013 / 14:06

באירוע "שבתרבות" בבאר שבע אמר אלוף פיקוד הדרום לשעבר: "נלחמתי תמיד נגד אויבים. לצערי יש שהחליטו להילחם נגד פקודיהם". הרמטכ"ל לשעבר חלוץ: "אסור ליזום ירי נגד סוריה"

"קיימת אפשרות סבירה שסוריה תהפוך למדינה ללא בעל בית כמו סומליה. יש שם אופוזיציה איסלמית וקיצונית לצד גורמים מתונים. הנשק הסורי עלול ליפול לידיים לא נכונות ולא אחראיות". כך אמר היום (שבת) הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (במיל') דן חלוץ באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. חלוץ ציין כי יש להתייחס בכובד ראש ליכולת של אותם גורמים ללמוד איך לתפעל את אמצעי הלחימה, אך הציע לא שלא להתערב בנעשה במדינה המסוכסכת. "צריך להשיב אש לירי נגד ישראל אבל לא ליזום כי אז כל הכוחות שם יפנו נגדנו", אמר.

כלי רכב של צה"ל בגבול עם סוריה ברמת הגולן, מרץ 2013. רויטרס
אופוזיציה איסלמית וקיצונית. גבול-ישראל סוריה/רויטרס

בדבריו התייחס חלוץ לשכנה נוספת של ישראל. "השקט מלבנון הוא תוצר של מלחמת לבנון השנייה. זה לא נצחי ועלול להישבר מתישהו", אמר. "צריך לפקוח עין ולוודא שאמצעי לחימה שוברי שוויון לא יעברו לידי חיזבאללה. הארגון הזה תומך באסד כי הוא המשענת האחרונה שלו. אם הוא קורס, אין מי שיתמוך בהם. אם זה יקרה זה ישפיע גם על המתרחש בלבנון לטובה או רעה, תלוי בהתפתחויות".

באשר לסוגיית הגרעין האיראני ולאיומים החוזרים של בעלת בריתה צפון קוריאה אמר חלוץ כי "איראן עוד לא במצב של צפון קוריאה, שיש לה נשק גרעיני. האמריקאים הבהירו שלא יהיה להם לאיראנים נשק גרעיני". אלוף פיקוד הדרום לשעבר, אלוף (במיל') יואב גלנט, שהשתתף גם הוא באירוע, הדגיש כי "הרכבת האיראנית מתקרבת למנהרה. כל זמן שהיא בחוץ ניתן לפגוע בה. אם היא תיכנס לשם, היא תצא תוך זמן לא ידוע עם נשק גרעיני. לאמריקאים יש אולי יותר זמן". בהתייחסו למצב במזרח התיכון אמר גלנט כי "מה שקורה מסביב זה לא אביב ערבי, אלא חורף מבשר רעות".

בהמשך דבריו השמיע גלנט ביקורת על ההחלטה לבטל את מינויו לרמטכ"ל. "הממשלה החליטה למנות אותי לרמטכ"ל ומטעמים שגויים בעיניי החליטה לבטל את המינוי", אמר. "אני נלחמתי תמיד נגד אויבים. לצערי יש כאלה שהחליטו להילחם נגד פקודיהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully