וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מצרים לכדה שתי ספינות נשק איראניות סמוך לסיני

4.4.2013 / 19:38

חיל הים המצרי השתלט השבוע על הספינות ששטו בים האדום. מבדיקת המטען נמצא שהן נושאת 138 אלף כלי נשק בהם רובים ומטולים. עיתון מצרי: "מוכיח את מעורבות איראן בארצנו"

כוחות הביטחון המצרים לכדו בים האדום שתי ספינות נשק איראניות ועליהן יותר מ-138 אלף כלי נשק שונים. במקרה הראשון, התגלתה אתמול ספינת דיג איראנית שבה כמה טונות של אמצעי לחימה. סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" דיווחה לפי מקורות ביטחוניים במצרים כי הספינה "סוויט 1" נעצרה אמש במרחק 20 קילומטרים מחופי סיני, כשעל סיפונה עשרה בני אדם. על גבי הספינה נמצאו כ-62 אלף כלי נשק, בהם רובי צלפים, רובי קלצ'ניקוב, מטולי RPG ותחמושת רבה.

בדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס נמסר כי חיל הים המצרי לכד את ספינת הנשק בעודה במים הבינלאומיים, לפני שנכנסה למים הטריטוריאליים של מצרים בים האדום. לפי הדיווח, אנשי הצוות שהיו על סיפון כלי השיט הם בעלי אזרחויות שונות, אולם לא ברור אילו.

כוחות חיל הים המצרי הובילו את הספינה החשודה מאזור ראס מוחמד לנמל העיר ספאג'ה, שלחופי הים האדום מדרום לחצי האי סיני, כ-600 קילומטרים מהבירה קהיר. אנשי הצוות נלקחו לחקירה על ידי רשויות הביטחון המצריות, שמנסות לברר מי עומד מאחורי משלוח הנשק והאם מדובר בסחר חוקי. חיל הים המצרי סירב להתייחס לדיווח לגבי הפעולה.

העיתון מסרי אל ג'דידה מדווח כי תפיסת הספינה מוכיחה שלאיראן ולמשמרות המהפכה מעורבות צבאית במצרים. על פי העיתון, לא היה זה המקרה הראשון השבוע בו נלכדת ספינת נשק. לפני כשלושה ימים נתפסה באותו אזור ספינה אחרת, ככל הנראה גם היא איראנית, כשעליה יותר מ-76 אלף כלי נשק. טרם התבהר אם יש קשר בין ההשתלטות מאתמול לזו שלפני שלושה ימים, ומה היה היעד של הספינה.

ספינה בים האדום. AP
ספינה בים האדום/AP

אף שעדיין לא ברור לאן יועד הנשק, באחרונה פועלים האיראנים ביתר שאת על מנת לחמש את כוחותיו של אסד, בניסיון לחזק את הצבא הסורי במלחמתו נגד המורדים. בתחילת השבוע הודיעו הרשויות בטורקיה כי החרימו אלפי כלי נשק שנמצאו במחסן סמוך לגבול עם סוריה. סוכנות הידיעות הטורקית "דוגן" דיווחה כי אמצעי הלחימה היו מיועדים להגיע למדינה השכנה, שבה נמשכת מלחמת האזרחים כבר למעלה משנתיים. אמצעי הלחימה, בהם למעלה מ-5,000 רובים, אקדחים, תחמושת ו-10,000 מחסניות, התגלו במהלך פשיטה שערכו כוחות הביטחון הטורקיים בעיירה אקקלה שבגבול בין שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully