וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש מנשות הכותל התעטפו בטליתות - ועוכבו לחקירה

11.4.2013 / 9:27

הנשים הגיעו יחד עם עשרות מחברותיהן לתפילת ראש חודש ברחבת הכותל וביקשו להניח תפילין במקום. חרדי שהעלה באש סידור תפילה רפורמי עוכב גם הוא. הנשים: "חזרה לימים חשוכים"

עשרות מנשות הכותל הגיעו הבוקר (חמישי) לתפילת ראש חודש אייר ברחבת הכותל המערבי. חמש מהנשים, שהגיעו לרחבה כשהן מלוות בחברות הכנסת תמר זנדברג ומיכל רוזין ממרצ, עוכבו לחקירה לאחר שהתעטפו בטליתות וביקשו להניח תפילין. גם חרדי, שהעלה באש סידור תפילה רפורמי, עוכב לחקירה. כוחות המשטרה, שערכו בדיקה לנשים שהגיעו למקום, לא אפשרו את כניסתן עם תפילין.

תפילת נשות הכותל, אפריל 2013. טלי מאייר
"נמשיך להתעטף בטלית בזמן התפילה כי כך אנו נוהגות". הנשים ברחבת הכותל, הבוקר/טלי מאייר

המשטרה נערכה הבוקר בכוחות מתוגברים על מנת למנוע אלימות במקום, בעקבות הודעתם של גורמים בעדה החרדית על כוונתם לחסום את הנשים בגופם בכניסה למתחם. במשטרת ירושלים מבהירים כי הגעתן של הנשים למתחם עם טליתות ותפילין נעשתה בניגוד להחלטת בג"ץ ומשרד המשפטים, ועל כן מוטל עליהם לאכוף את החוק. "המשטרה אינה צד בעניין", אמר מוקדם יותר השבוע מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי. "אני מציע לכולם להעביר את המאבק לפן המשפטי ולא לנסות לקבוע עובדות השטח. בסוף, המשטרה היא גוף שאמון על אכיפת החוק ולכן אנו נעשה את תפקידנו".

תמר זנדברג ומיכל רוזין בתפילת נשות הכותל, אפריל 2013. טלי מאייר
תמר זנדברג ומיכל רוזין בתפילת נשות הכותל, אפריל 2013/טלי מאייר

לזלי זקס, מנכ"לית נשות הכותל, הבהירה כי הפעילות המשטרתית לא תמנע מהנשים להמשיך במאבקן. "למרות המעצר, נמשיך להתעטף בטלית בזמן התפילה כי כך אנו נוהגות. כמו שלא יעלה על הדעת לבקש מגבר דתי להסיר את הכיפה בעת התפילה, אבסורד לבקש מאתנו להתפלל ללא טלית", אמרה. "מדינת ישראל חזרה היום לימים חשוכים בהם מנעו מהיהודים את הזכות להתפלל והם נאלצו להתפלל בסתר וללא סמלי הקודש".

נשות הכותל נעצרות, אפריל 2013. טלי מאייר
נשות הכותל נעצרות, אפריל 2013/טלי מאייר

אתמול דווח כי לאחר כמה חודשים בהם עסק יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, בגיבוש פתרון המאפשר את פעילות נשות הכותל ותפילה שוויונית ברחבת הכותל, מסתמן כי הרחבה תחולק לשלושה חלקים. באחד מהם, כך נראה, תתאפשר תפילה שוויונית ומעורבת. שרנסקי התמנה על ידי ראש הממשלה כדי להציע מתווה מקובל שיסיים את העימות בין הצדדים.

בשבוע שעבר הוסכמה הסכמה לפיה נשים שיבקשו לומר תפילת קדיש ברחבת הכותל המערבי לא ייעצרו. ההסכמה, שהושגה בתיווך חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד), הגיעה בעקבות הודעתו של ניצב פריינטי לפיה מעתה ייאסר על נשים לומר את התפילה ברחבת הכותל. "זהו פתרון נקודתי לבעיה סבוכה וכוללת שיש להביא בהקדם לפתרונה", אמרה ח"כ לביא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully