וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה הסכמה: נשות הכותל יוכלו לומר קדיש

אתמול הודיע מפקד מחוז ירושלים כי נשים שיבקשו לומר את התפילה ברחבת הכותל המערבי ייעצרו. הבנות שהושגו מאוחר יותר הפכו את ההחלטה: "פתרון נקודתי לבעיה סבוכה"

נשים שיבקשו לומר תפילת קדיש ברחבת הכותל המערבי לא ייעצרו - כך הוסכם אתמול (חמישי) בין נשות הכותל לבין גורמים הנוגעים בדבר, בתיווך חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד), לאחר הודעתו אתמול בבוקר של מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי, כי מעתה ייאסר על נשים לומר את התפילה ברחבת הכותל.

נשות הכותל מתפללות. מיכל פתאל, ספק 500
נשות הכותל/ספק 500, מיכל פתאל

ח"כ לביא שוחחה עם רב הכותל, שמואל רבינוביץ', והסבירה לו שההחלטה לעצור נשים שיגידו קדיש הינה "החלטה מיותרת המביאה להתלקחות מיותרת באזור רגיש גם כך". היא עדכנה בכך גם את ניצב פריינטי ואת יו"ר נשות הכותל, ענת הופמן, ואת נציגי הסוכנות היהודית. "זהו פתרון נקודתי לבעיה סבוכה וכוללת שיש להביא בהקדם לפתרונה. אסור להשלים עם מצב שבו רחבת הכותל הופכת דרך קבע לכלי למלחמות ולעימותים", אמרה ח"כ לביא. "את הפתרון ניתן יהיה להשיג רק באמצעות הידברות, דיאלוג והבנה בין הצדדים תוך התחשבות וגילוי רגישות. היום הוכח שדרך ההידברות היא זו המובילה לשינוי".

נשות הכותל הביעו שביעות רצון נוכח ההסכמה שהושגה, שלדבריהן "מוכיחה את מה שטענו כל הזמן, שרב הכותל הוא המושך בחוטים והמפקד האמיתי בשטח". עוד נמסר כי "נשות הכותל מברכות את הציבור בישראל על הרוח הגבית והתמיכה הגורפת, שמוכיחה כי הלחץ הציבורי - בארץ ובחו"ל - הוא שיוביל לשחרור הכותל, כך שיתאפשר לחיילות לשיר את ההמנון הלאומי, לבנות מצווה לעלות לתורה ולנשים לעטות טלית ולהתפלל בקול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully