וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה עצרה אישה שהתפללה בכותל

איילה חננאל

18.11.2009 / 10:32

נשים מארגון "נשות הכותל" הגיעו הבוקר לרחבת הכותל המערבי ונתקלו בשוטרים שעיכבו אחת מהן לחקירה. במשטרה טוענים כי התעטפות של אישה בטלית במקום נוגדת את החלטת ביהמ"ש

שוטרי מרחב דוד עיכבו הבוקר (רביעי) לחקירה אישה מארגון "נשות הכותל" לאחר שבמהלך תפילה ברחבת הכותל, התעטפה בטלית, וזאת בניגוד להחלטת בית המשפט.

זה 15 שנה מקיימות נשות הכותל, המונות עשרות מתפללות ושייכות לזרמים הקונרסבטיבי והרפורמי, מאבק שנועד לאפשר להן להתפלל בכותל מדי ראש חודש, לרבות לבישת טליתות וקריאה בספר תורה. בשנת 2003 עתרו הנשים לבג"ץ, ובתגובה הורו השופטים למדינה להכשיר מתחם באזור הכותל בו יוכלו הנשים להתפלל. אולם, בניגוד להוראת בג"ץ, המתחם לא הוכשר, והנשים המשיכו להגיע לרחבת הכותל.

לפני מספר שבועות אמר מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף כי נשים המתעטפות בטלית ומניחות תפילין הן "טיפשות", ויש להוקיע אותן. דבריו של הרב עובדיה התייחסו ל"נשות הכותל" מהתנועה הרפורמית והקונסרבטיבית, המאמצות שורה של הלכות המוטלות על גברים.

בשיעורו השבועי עסק הרב בהלכות קידוש בשבת, ובין השאר הזכיר מצבים שבהם אשה יכולה "להוציא" גבר ידי חובת קידוש, כאשר היא אומרת את הקידוש והוא המאזין. עם זאת, ציין, "תפילין היא צריכה להיזהר לא לשים. יש טיפשות שבאות לכותל המערבי, שמות טלית ומתפללות. אלו שוטים. רוצות שוויון, לא רוצים שם שמיים, צריך להוקיע אותן ולהיזהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully