וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה ערבית ראשונה הכריזה על חיזבאללה כארגון טרור

9.4.2013 / 23:52

ממשלת בחריין טוענת כי קבוצות שיעיות זוכות להדרכה ולמימון מהארגון הלבנוני כדי לפגוע באינטרסים מקומיים. בולגריה עדיין נמנעת מהכרזה דומה, למרות דוח הפיגוע בבורגס

בחריין הייתה למדינה הערבית הראשונה שהכריזה על חיזבאללה כארגון טרור. הממשלה במנאמה הודיעה הערב (שלישי) על ההחלטה, אך השלכותיה עדיין אינן ברורות. הרשויות במדינה שבמפרץ הפרסי חושדות כי קבוצות שיעיות קיצוניות הפועלות בה, זוכות לתמיכה כספית ולוגיסטית של חיזבאללה הלבנוני במטרה לבצע פעולות נגד בחריין. לטענת הממשלה בבחריין, יש בידיה הוכחות כי הקבוצות הללו פועלות תחת הדרכת חיזבאללה ואף אומנו על ידי הארגון.

בתוך כך דיווח ערוץ אל-ערביה כי 12 מאנשי חיזבאללה נהרגו שלשום במארב בפאתי דמשק, סמוך לסיידה זיינב, מסגד הנחשב קדוש לשיעים. רשת הטלוויזיה דיווחה כי יותר מ-20 בני אדם נפצעו במארב, חלקם באורח קשה. הפצועים הועברו לטיפול בבית חולים בדרום ביירות.

מהומות נגד השלטון במנמה בירת בחריין, 22 באפריל 2012. רויטרס
צעירים במנאמה בירת בחריין מפגינים נגד השלטונות, בשנה שעברה/רויטרס

בישראל לוחצים על האיחוד האירופי להכיר בחיזבאללה כארגון טרור בשל דוח החקירה שגילה את מעורבותו בפיגוע בבורגס. עם זאת, ראש הממשלה הזמני של בולגריה, מרין רייקוב, אמר כי סופיה אינה מתכוונת להניע את המהלך הזה. "יש מדינות מסוימות שטרם השתכנעו לחלוטין מהראיות", אמר רייקוב לאחרונה במטה נאט"ו. לדבריו, "לבולגריה חשוב מאוד שיהיה קונצנזוס בסוגיה. נמשיך בחקירה במלוא הרצינות ונספק את הראיות הדרושות, אך אין זה תפקידה של בולגריה ליזום את המהלך הטכני. אני סבור כי שותפינו יוכלו לעשות זאת כאשר יגיעו להסכמה בנושא".

בולגריה לא נימקה מדוע אינה מעוניינת להניע את המהלך, אך קבוצות אופוזיציה שונות במדינה טענו כי העיכוב נובע מחשש שצעד זה עלול להביא למתקפות נוספות בשטחה מצד חיזבאללה. כיום, הולנד היא המדינה היחידה באיחוד האירופי שמכירה בחיזבאללה כארגון טרור, ואילו בריטניה הכריזה רק על הזרוע הצבאית של הארגון ככזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully