וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית תופת התפוצצה במרכז דמשק: לפחות 15 הרוגים

רויטרס

8.4.2013 / 13:36

הפיגוע לווה בירי, ותושבת העיר סיפרה כי היה זה הפיצוץ החזק ביותר ששמעה בחייה. מזכ"ל האו"ם באן קרא לסוריה לאפשר לפקחים להגיע למדינה ולחקור טענות לשימוש בנשק כימי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מכונית תופת התפוצצה בצהריים (שני) במרכז דמשק. לדברי סוכנות הידיעות הממשלתית לפחות 15 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו בפיגוע, שבוצע על ידי "מחבלים" - הכינוי שניתן לאנשי האופוזיציה. תושבים ופעילים מקומיים דיווחו על ירי כבד באזור הפיגוע. הממשל טוען כי היה זה ירי באוויר, שנועד לפנות דרך לאמבולנסים הרבים שדהרו לאזור.

תושבת דמשק תיארה את הפיצוץ כעז ביותר ששמעה אי פעם בעיר. היא אמרה כי עשן כבר מיתמר מאזור הפיגוע. הטלוויזיה הרשמית דיווחה כי הפיגוע אירעה ליד בית ספר בכיכר סבע בחראת, ברובע המסחרי של דמשק בו נמצאים גם הבנק המרכזי ומשרד האוצר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הממשל הסורי הטיל על המורדים את האחריות לפיצוץ. זירת הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף החודש שעבר נהרגו 42 בני אדם בפיצוץ במסגד במרכז דמשק, ו-84 אחרים נפצעו. אחד ההרוגים בפיגוע היה מוחמד אל-בוטי, מאנשי הדת הבכירים בדמשק. הוא נודע בתמיכתו במשטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד ונהג לשאת את דרשת יום השישי השבועית בטלוויזיה הסורית.

כמה ימים לאחר מכן, נהרגו 15 בני אדם מירי מרגמות באוניברסיטת דמשק, מוסד ההשכלה הגבוהה הגדול במדינה ואחד הגדולים בעולם הערבי. לדברי הממשלה, כל ההרוגים היו סטודנטים, שמתו בהפגזה של המורדים. בצילומי הטלוויזיה הממלכתית נראו כתמי הדם הגדולים במקום התקרית - הקפיטריה המרכזית של המוסד החינוכי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמה מהמכוניות שנפגעו בפיצוץ. זירת הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר היום קרא מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, לחקור את הטענות לשימוש בנשק כימי במלחמת האזרחים בסוריה. באן דיבר בהאג בפגישה עם ראשי הארגון למניעת שימוש בנשק כימי, ואמר כי אם יתברר שנעשה שימוש בנשק כזה בסוריה, יהיה זה פשע נגד האנושות. הן המשטר הסורי והן המורדים נגד הנשיא אסד מאשימים זה את זה בשימוש בנשק כימי, אך עד כה לא היו ראיות של ממש לכך. באן אמר כי שני צוותים של האו"ם נמצאים כעת בקפריסין, ומוכנים לצאת לחומס ולדמשק כדי לבדוק דיווחים על שימוש בנשק כימי, אם המשטר הסורי יתיר להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully