וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: כתובת "מוות לערבים" איננה תג מחיר

יהושע בריינר

7.4.2013 / 18:37

שופטת בית משפט השלום בירושלים דחתה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של צעיר בן 18, החשוד בריסוס הגרפיטי בכפר פלסטיני בגדה. לדבריה, "לא מדובר במעורבות שיש בה מסוכנות"

ריסוס כתובות גרפיטי, ובהן "מוות לערבים", איננו פעולת תג מחיר, כך קבעה היום (ראשון) שופטת בית משפט השלום בירושלים חגית מאק-קלמנוביץ, ששחררה ממעצר צעיר בן 18, תושב ההתנחלות מעלה לבונה, מדרום לאריאל, שנעצר הבוקר בחשד לריסוס גרפיטי בכפר פלסטיני סמוך. על פי החשד, הצעיר ריסס כתובת "מוות לערבים" לפני כמה חודשים על מבנים פלסטיניים הסמוכים להתנחלות.

הבוקר פשטה המשטרה על ביתו ועצרה אותו, וביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים. בבקשת המעצר שהגישו נציגי המשטרה לבית המשפט נכתב כי הצעיר "חשוד בביצוע תג מחיר", שעשוי אף להביא להפרות סדר. אלא שבצעד חריג, הביעה השופטת מאק-למנוביץ את דעתה כי ריסוס כתובות גרפיטי איננו נופל תחת ההגדרה של "תג מחיר".

מסעדה ביפו בה בוצעה פעולת תג מחיר, אוקטובר 2011. דרור עינב
חשד לפעולת תג מחיר במסעדה ביפו, אוקטובר 2011/דרור עינב

"על אף שמדובר בעבירה שיש בה צדדים בלתי מוסריים מכוערים, עדיין קיים מרחק בין מעשים אלו הראויים לכל גינוי לבין עילת מעצר", כתבה השופטת בהחלטתה. "בחומר שהוצג לפני לא מצאתי דבר הנוגע לפעולות תג מחיר מלבד ריסוס כתובות גרפיטי. בנסיבות אלו, כאשר אין מדובר ולו בקצה קצה של מעורבות שיש בה אלימות או מסוכנות מעבר לריסוס כתובות, אני סבורה שאין עילה לעצור את המשיב".

בעקבות הדברים, דחה בית המשפט את בקשת המשטרה ושחרר את הצעיר בתנאים מגבילים. מעבר לכך, ובניגוד למקובל, דחתה השופטת את בקשת המשטרה לעכב את שחרורו של הצעיר עד להגשת ערר בפני בית המשפט המחוזי, שכן לדבריה מדובר באירוע שבו החשדות אינם ברמה גבוהה.

"זה זמן רב שמשטרת ישראל התרגלה והרגילה את הציבור לכך שכל גרפיטי הופך להיות מיד אירוע המכונה 'תג מחיר' המצדיק מעצר", אמר עו"ד דוד הלוי, שייצג את הצעיר מטעם עמותת "חננו". "בית המשפט בהחלטתו היום העמיד את הדברים, ובצדק, בפרופורציות המתאימות, תוך קביעה כי לא כל גרפיטי הוא תג מחיר, וכי קיים מרחק בין מעשה כזה לבין עילת מעצר. שחרורו של מרשי מדבר בעד עצמו". מהעמותה נמסר כי "מדובר בסנונית ראשונה שתבשר על השבת השפיות למערכת האכיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully