וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפצע בשטח אש בנגב ויפוצה ב-854 אלף שקלים

רמי שני

7.4.2013 / 13:42

המדינה תפצה את עלי אבו גלידאן שנפצע בעת שנפל של פצצת מצרר התפוצץ בקרבתו כשניסה לאסוף את גמליו. "הנתבעות יכלו למנוע את הנזק בעלויות לא גבוהות אילו פעלו כנדרש"

המדינה התרשלה באבטחת שטח מסוכן, ותפצה תושב הנגב במאות אלפי שקלים: בית משפט השלום בבאר שבע, קיבל בשבוע שעבר את תביעתו של עלי אבו גלידאן, בן 41 המתגורר באזור שיבטה, שנפצע בעת שנפל של פצצת מצרר התפוצץ בקרבתו. בית המשפט קבע כי המדינה תפצה את האיש בסכום של 854 אלף שקלים, בשל התרשלות גופי הביטחון באבטחת שטחים המוגדרים "מסוכנים בכניסה" וזרועים נפלי פצצות.

גלידאן שהה בשטח המוגדר כמסוכן לטענתו כדי לאסוף עדר גמלים שנמלט מחצר ביתו בחודש יולי 2008. משרד הביטחון ומנהל מקרקעי ישראל, נגדן הוגשה תביעתו טענו בתגובה, כי היה עליו לרכוש את מפות שטחי האש טרם כניסתו לאזור המסוכן, טענה שנדחתה לחלוטין בידי השופט עידו רזין, שהטיל על הנתבעות את מלא משקלה הכבד של האחריות לפציעתו של האיש.

השופט רזין כתב, כי גופים אלו התרשלו באבטחת השטח והגדיר את התנהלותן כמחדל. "מנהל מקרקעי ישראל ומשרד הביטחון, הפרו את חובת הזהירות כלפיו במחדליהן. בין היתר התרשלו הנתבעות בכך, שלא סימנו את שטח המצרר בדרך של גידור או סימון פיזי אחר, אשר יש בו לתחום את גבולות שטח המצרר ולמנוע את הכניסה אליו", הוא כתב והוסיף: "גם אם נקבל את הטענה של הנתבעות (משרד הביטחון ומנהל מקרקעי ישראל, ר.ש), לפיה היה על התובע לרכוש את מפות שטחי האש ולהתוודע לסכנות שבשטח, מידת האשמה של הנתבעות במקרה דנן כה גבוה, עד כדי נטילת העוקץ שבטענה. משקבעתי כי התובע נפגע בשטח המצרר, כיצד מפות שטחי האש היו מסייעות לתובע לזהות את שטח האש ולדעת היכן שטח המצרר מצוי בתוכו". הוא הדגיש כי אין לדרוש מאזרח לרכוש את מפות שטחי אש. "דרישה זו הינה בלתי סבירה שכן הנתבעות יכלו למנוע את הנזק בעלויות לא גבוהות אילו פעלו כנדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully