וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה כינה את התובעת "הכי יפה" - ונאלץ להתנצל

בהתייחסו לתובעת הכללית של קליפורניה אמר הנשיא אובמה כי "היא מבריקה ומסורה ובמקרה היא גם התובעת הכללית הכי יפה, ובהפרש גדול". הבית הלבן: "מתנצלים על ההערה"

לאחר פליטת הפה של הגברת הראשונה של ארצות הברית מישל אובמה שכינתה עצמה "אם חד הורית", גם בעלה, הנשיא ברק אובמה, לא נשאר חייב. שלשום (חמישי) התייחס אובמה לתובעת הכללית בקליפורניה וכינה אותה "התובעת היפה בארה"ב". בכנס גיוס תרומות של המפלגה הדמוקרטית בקליפורניה אמר אובמה כי התובעת קמלה האריס "מבריקה ומסורה. היא קשוחה, ובמקרה היא גם התובעת הכללית הכי יפה, ובהפרש גדול".

קמלה האריס, התובעת הכללית של קליפורניה. AP
לא כולם נותרו מחויכים אל מול האמירה הנשיאותית. התובעת האריס/AP

"זה נכון, באמת", המשיך הנשיא לקול צחוק הקהל המשועשע. אך נראה כי לא כולם נותרו מחויכים אל מול האמירה הנשיאותית. האמירה גררה ביקורת מצד גורמים שונים במערכת הפוליטית ובארגוני זכויות נשים ואפילו אסטרטג בולט במפלגה הדמוקרטית של אובמה, ג'יימס קרוויל, נאלץ לצאת נגדה.

"אני בן 68 ובכנות, אני שם לב למראה של נשים מפעם לפעם, אבל אתה חייב ללמוד לשמור את הדעות האלה לעצמך", אמר קרווייל. "ספק אם הוא יעשה זאת שוב. אבל זה לא הדבר הכי נורא שקרה אי פעם, ובהסתמך על תמונותיה של התובעת, זה כנראה נכון".

אחרי ההשבעה: ברק ומישל אובמה רקדו בנשף המסורתי. רויטרס
הנשיא ורעייתו./רויטרס

בעקבות הדיווחים והעיסוק בפרשה, נאלץ הבית הלבן לפרסם התנצלות על מילותיו של הנשיא. "הנשיא מתנצל על ההסחה שגרמו הערותיו. הוא התקשר אל התובעת האריס והתנצל גם בפניה", אמר דובר הבית הלבן ג'יי קרני. "הם חברים ותיקים והוא לא רצה להפחית בשום צורה מהישיגיה המקצועיים ומיכולותיה. הוא מכיר באתגרים שעומדים עדיין בפני נשים במקומות העבודה, ובעובדה שאין לשפוט אותן על סמך המראה החיצוני".

גם הגברת הראשונה מסתבכת בלשונה

כאמור, גם הגברת הראשונה מישל אובמה ספגה ביקורת על התבטאות בעייתית השבוע. אובמה התראיינה לרשת CBS האמריקנית, והתייחסה במסגרתו לקשיים שחווים הורים המנסים לאזן בין חיי עבודה לחוצים לבין חיי הבית והמשפחה שלהם.

אובמה סיפרה בראיון כי בטרם עברה עם משפחתה לבית הלבן, היא עמדה במצב דומה לזה של הורים רבים העובדים קשה למחייתם. "לעבוד, להקפיץ את הילדים לאימון, שלא נשאר מספיק זמן לעשות קניות או לבשל, שלא נשארת אנרגיה", תיארה אובמה את חיי היומיום שלה עד לפני מספר שנים.

בשלב זה הגיעה אובמה לאמירה שהקפיצה רבים ברשת נגדה. אובמה אמרה למראיין: "האמן לי, בתור אם חד-הורית עסוקה...", ומיהרה לתקן: "אני לא צריכה להגיד חד-הורית. כאמא עסוקה...". אובמה הוסיפה כי "כשבעלך הוא הנשיא, זה מרגיש לפעמים כאילו את לבד, אבל הוא שם".

למרות התיקון המיידי של דבריה, התבטאותה של הגברת הראשונה זכתה כאמור לביקורת רבה, הממוקדת בעיקר בזכויות היתר לה זוכה אובמה במסגרת מעמדה כגברת הראשונה של ארצות הברית. לפי המבקרים, אובמה לא מתמודדת עם אותם הקשיים איתם צריכות אימהות חד-הוריות להתמודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully