וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים שעוכבו בירדן שבו ארצה: "אירוע קשה"

רמי שני

4.4.2013 / 21:18

21 המטיילים הישראלים שמלוום הירדני נהרג במהלך הטיול, לא הורשו לעזוב את המדינה עד שלא יתבררו נסיבות מותו. עם זאת, לדבריהם, הם זכו ליחס טוב: "נתנו אוכל והתייחסו יפה"

סוף טוב: 21 המטיילים הישראלים שעוכבו בירדן, אחרי שהמדריך המקומי אשר ליווה אותם בטיול במדינה נהרג בטביעה, הורשו הערב (חמישי) לחזור לישראל. סמוך לשעה 21:00 הם עברו לצדו הישראלי של הגבול במעבר נהר הירדן שליד בית שאן. למרות החוויה הלא נעימה, כל המטיילים חזרו כשהם בריאים ושלמים.

"מדובר על יממה שעוכבנו", אמר הערב אלי רז, מדריך הקבוצה הישראלי, בראיון לערוץ 10. הוא סיפר על שאירע, והסביר מדוע לדעתו לקח כל כך הרבה זמן עד שהם שוחררו בדרכם חזרה ארצה. "זה היה אירוע קשה, השוטר הירדני שהיה אמור לשמור עלינו מצא את מותו. זה לא קורה הרבה כנראה, לכן הפרוצדרות היו מורכבות", אמר רז.

עם זאת, המדריך הישראלי הדגיש כי חרף העיכוב, הירדנים התייחסו לקבוצת המטיילים בצורה טובה מאוד, ודאגו לכל צרכיה. "הם נתנו לנו אוכל טוב וטעים", אמר וסיכם: "נגמר הסיפור והכל בסדר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המדריך טבע באחד הגבים ומת. נחל בירדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד המטיילים שיחזר את המקרה הקשה במהלך הטיול. "זה היה ביום החמישי והאחרון של הטיול", סיפר לוואלה! חדשות יהודה רוט, איש יחידת החילוץ מעין גדי שטייל עם הקבוצה בירדן, "היינו בטיול בנחל זרקא, המלא בגבי מים. באחת העצירות, כשנכנסנו לבריכה שמעליה יש מפל, האיש (המלווה הירדני) טבע. אני הייתי אחד האחרונים לדבר איתו, לפני שהוא נעלם מתחת למים".

לאחר המקרה דיווחו חברי הקבוצה על הטביעה לשלטונות הירדנים. אז, חברו חוקרי משטרה מקומיים אל הקבוצה לצורך גביית עדות, מה שמנע את חזרתם ארצה. "הגיעו שוטרים שעיכבו אותנו לצורך חקירה", סיפר רוט. "התשאולים נמשכו עד אחת וחצי בלילה. לאחר מכן, כל הקבוצה הופנתה למלון בעיירה הירדנית טלה ללינת לילה. קיבלנו מהם יחס מצוין וארוחת בוקר בביתו של מנהל המלון". בתום החיפושים הממושכים, מצאו אנשי משטרה ירדניים את הגופה של השוטר בגב שמתחת למפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully