וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך נהרג, הקבוצה הישראלית מעוכבת בירדן

רמי שני

4.4.2013 / 16:26

במהלך טיול של קבוצת ישראלים בנחל זרקע שבירדן, טבע המדריך המקומי ומת. המטיילים לא הורשו לשוב לישראל לפני שהמשטרה הירדנית תסיים את החקירה. "מקווים שזה יסתיים מהר"

קבוצת מטיילים ישראלים מצאה את עצמה תקועה בירדן לאחר שהמלווה שלה, שוטר מקומי, טבע באחד הנחלים בממלכה – ומת. "זה היה ביום החמישי והאחרון של הטיול", סיפר לוואלה! חדשות יהודה רוט, איש יחידת החילוץ מעין גדי שטייל עם הקבוצה בירדן, אשר נמצאת כעת בצדו הירדני של מעבר הגבול שייח חוסיין. "היינו בטיול בנחל זרקע, המלא בגבי מים. באחת העצירות, כשנכנסנו לבריכה שמעליה יש מפל, האיש טבע. אני הייתי אחד האחרונים לדבר איתו, לפני שהוא נעלם מתחת למים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מעבר הגבול בשייח' חוסיין/מערכת וואלה, צילום מסך

לאחר המקרה דיווחו חברי הקבוצה על שאירע לשלטונות הירדנים. אז, חברו חוקרי משטרה מקומיים אל הקבוצה לצורך גביית עדות, מה שמעכב את חזרתם ארצה. "הגיעו שוטרים שעיכבו אותנו לצורך חקירה", סיפר רוט. "התשאולים נמשכו עד אחת וחצי בלילה. לאחר מכן, כל הקבוצה הופנתה למלון בעיירה הירדנית טלה ללינת לילה. קיבלנו מהם יחס מצוין וארוחת בוקר בביתו של מנהל המלון".

בתום החיפושים הממושכים, מצאו אנשי משטרה ירדניים את הגופה של השוטר בגב שמתחת למפל. חברי הקבוצה העריכו כי הדבר יסייע לשחרורם המהיר ולהעברתם לישראל. "אנחנו יודעים שמשרד החוץ מעורב בעניין. במהלך השעות חששנו שמעבר הגבול ייסגר וכך אכן קרה, למרות שמשני הצדדים של מעבר בית שאן הביעו נכונו להמתין עם שעת הסגירה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
גופת השוטר אותרה בגב שמתחת למפל. ירדן/מערכת וואלה, צילום מסך

הקבוצה, המונה 21 מטיילים, אורגנה ידי חברת "טיולי רדיוס". מנכ"ל החברה, יואל שטרלינג, אמר כי הם מנסים לקדם את שובם של המטיילים, המבקשים כבר להגיע לישראל, אולם הדבר תלוי בחקירת הירדנים: "אי אפשר יהיה להחזיר אותם, עד שהירדנים יסיימו לגבות את העדויות. אנחנו מקווים שזה יסתיים במהרה", אמר. לדברי המטיילים, הם ממתינים עתה לשיחה עם מפקד המשטרה המקומית, טרם שיקבלו אישור לשוב לישראל.

ממשרד החוץ נמסר כי שגרירות ישראל בירדן עומדת בקשר עם המטיילים וכי הם אמורים לשוב עוד היום לישראל, כשבצהריים כבר הגיעו למעבר הגבול. במשרד מדגישים כי לא מדובר בתקרית שהסבה נזקים אלא עיכוב הנובע מהצורך של הירדנים לבצע את חקירת מותו של השוטר.

  • עוד באותו נושא:
  • ירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully