וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 מטיילים איבדו דרכם בנחלים ונזקקו לחילוץ

יהושע בריינר ורמי שני

29.3.2013 / 0:01

136 מטיילים נקלעו לשעות החשיכה בנחל דרגה שבמדבר יהודה, לשם נקראו יחידות החילוץ שאיתרו את כולם. כ-30 בני אדם נוספים ממתינים לחילוץ בנחל שיאון שבאזור החרמון

כ-300 אלף בני אדם גדשו אתמול (חמישי) את שמורות הטבע, הגנים הלאומיים והפארקים השונים, ביומו השני של חול המועד פסח. אך מספר המטיילים החריג העסיק לא רק את עובדי שמורות הטבע, אנשי יערות קק"ל ושוטרי התנועה, אלא גם את יחידות החילוץ בדרום הארץ ובצפונה. אלה נאלצו לעבוד שעות נוספות במטרה לחלץ עשרות בני אדם שאיבדו את דרכם במהלך טיולים בשמורות הטבע.

בנחל דרגה שבמדבר יהודה נקלעו 136 מטיילים, בהם משפחות רבות עם ילדים, לשעות החשיכה והתקשו למצוא את דרכם אל היציאה מהשמורה. צוותים מיחידת החילוץ מגילות ומהיחידות השכנות, הצליחו לאתר ולחלץ את כולם.

מאוחר יותר אמש נקראה יחידת חילוץ גולן לנחל שיאון שבאזור הר חרמון, שם איבדו את דרכם כ-60 מטיילים בגלל החשיכה. דובר היחידה, איציק ברק, מסר כי 39 מטיילים כבר אותרו, וכי נמשכים המאמצים להגיע אל כ-30 נוספים הנמצאים לאורך הנחל. בין המטיילים שאותרו היו כמה שסבלו מתשישות ונזקקו לפינוי רפואי על ידי מסוק חיל האוויר שהוזעק למקום.

מוקדם יותר אתמול מסרה הקרן הקיימת לישראל על עשרות אלפי מבקרים ביערות ובאתרי קק"ל, שמספרם הצביע על עלייה של 15-10% ביחס לשנה שעברה. מקק"ל נמסר כי יעדי הטיולים שבהם הורגשה תנועה ערה במיוחד הם יער ביריה, נחל עמוד, נחל פרוד, עין זיתים, יער אחיהוד, יער שגב ויער חניתה. נוכחות ניכרת של מטיילים נרשמה גם ביער דליות, יער מבוא חמה, עין זיון, פארק הירדן, אגמון החולה, יער קריית שמונה ויער ברעם. מטיילים רבים ביקרו גם בפארק גורן, פארק אידמית, יער כברי, יער קריית אתא, יער גלבוע ויער לביא.

באזור המרכז העדיפו המטיילים את פארק רמת מנשה, יער בן שמן ופארק קנדה. באזור ירושלים נהנו המטיילים מהסטף, פארק ארצות הברית, יער עמינדב, יער ירושלים, הר הרוח ויער הקדושים. באזור הדרום בחרו מטיילים רבים להגיע לערד, גולדה, ירוחם ויער שחרייה. מרשות הטבע והגנים נמסר כי היעדים המובילים היו גן לאומי קיסריה, גן לאומי ירקון וגן לאומי חמד. כמו כן, עומס כבד נרשם במרכז המבקרים במצפה רמון, בשמורת גמלא, בשמורת יהודיה, בשמורת נחל משושים, בשמורת נחל עמוד ובגן הלאומי גן השלושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully