וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צדק מאוחר: הורשע ברצח 29 איש ושוחרר אחרי 42 שנה

לואיס טיילור היה בן 16 כשהואשם באחריות לשריפה קטלנית במלון באריזונה. אמש הוא יצא לחופשי אחרי שבוטלה הרשעתו. הספקות בכתב האישום נחשפו בתחקיר של התכנית "60 דקות"

42 שנים אחרי שנכלא, יצא לואיס טיילור מבית הכלא כאדם חופשי. הוא נידון למאסר בשנות ה-70 בגין הצתת שריפה בבית מלון באריזונה, שגרמה למותם של 29 בני אדם. במשך השנים, העלו מומחים שונים ספקות לגבי הראיות שבגינן הורשע טיילור, ואמש (שלישי) הוא זכה לצדק מאוחר.

טיילור, כיום בן 59, היה בן 16 כשהורשע בידי חבר מושבעים ברצח 28 בני אדם ובאחריות למותו של פצוע נוסף, בשריפה שכילתה את 11 הקומות בבית המלון "פיוניר" בעיר טוסון. השריפה נחשבה בשעתו לאחד האסונות הכבדים ביותר באריזונה. מנופי הגבהים שהוזעקו למקום בשעת לילה מאוחרת היו נמוכים מדי כדי להגיע לקומות הגבוהות, והכבאים לא הצליחו לחלץ את כל האורחים, שכמה מהם נאלצו לזנק מהחלונות אל מותם.

בית המשפט הסכים לשחרר את טיילור במסגרת הסדר טיעון, לפיו האסיר ייסוג מהערעורים החוזרים שהגיש על הרשעתו, ובתמורה יבוטל כתב האישום שהוגש נגדו. ואולם, בתמורה לשחרורו המיידי מבית הכלא, ויתר טיילור על זכותו לתבוע את המדינה או לדרוש פיצויים על מאסרו. בצאתו מבית הכלא, אמר: "מדובר בשתי טרגדיות, זו של השריפה במלון פיוניר וזו של הרשעתי". פול דהדוביל, בנו של אחד הנספים בשריפה, פנה לטיילור בבית המשפט, ואמר לו: "איני נוטר לך כל רגש של נקמה. עשה כרצונך, אבל עשה היטב. אל תבזבז את ההתחלה החדשה שלך".

במשך יותר מעשור התעמקו פרקליטים מתנדבים במקרה. בתחקיר משנת 2002 של התכנית "60 דקות" ברשת סי-בי-אס נטען כי העובדה שטיילור היה שחור תרמה להרשעתו וכי כמה מהעדים הוסתו למסור נגדו תצהירים שקריים. בתכנית נחשף כי בשעה שפרצה השריפה, צוותי ההצלה ביקשו מטיילור לדפוק על דלתות המלון ולהזהיר את האורחים מפני האש. לאחר מכן הוא הפך דווקא לחשוד בהצתה, משום שעל גופו אותרה חפיסות גפרורים ומשום שעדותו במשטרה הייתה מבולבלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully