וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתיחת גופת האסיר הפלסטיני: מת מסיבוך מחלת הסרטן

במכון לרפואה משפטית נותחה גופתו של מיסרה אבו חמדיה, שמותו הצית מהומות בגדה המערבית. מהנתיחה עולה כי אבו חמדיה סבל מגידול סרטני בגרונו שפיתח גרורות וכי היה מעשן כבד

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

האסיר הפלסטיני מיסרה אבו חמדיה מת אתמול (שלישי) כתוצאה מסיבוכים של מחלת הסרטן ממנה סבל - כך הודיע היום משרד הבריאות, לאחר נתיחת גופתו של אבו חמדיה במכון לרפואה משפטית באבו כביר, בנוכחות משקיף פלסטיני. בנתיחה נמצא גידול ממאיר בגרון, באזור מיתרי הקול, עם גרורות בצוואר, בית החזה, הריאות, הכבד ועמוד השידרה. כמו כן, בסיכום המחלה מבית החולים סורוקה בבאר שבע צוין כי אבו חמדיה היה מעשן כבד, גורם הסיכון המוביל לסרטן הגרון.

גופת האסיר, שמותו עורר גל מחאה ברחבי הגדה ובבתי הסוהר בהם מוחזקים אסירים ביטחוניים - תועבר היום לרשות הפלסטינית. הלווייתו של אבו חמדיה, שנידון למאסר עולם בגין מעורבותו כמגייס ומשלח בניסיון הפיגוע בקפה קפית בירושלים בשנת 2002, תתקיים ככל הנראה מחר. במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של התחדשות הפרות הסדר.

מהומות בחברון בעקבות מות אסיר פלסטיני. רויטרס
מהומות בחברון אתמול לאחר היוודע מות האסיר/רויטרס

אף שהאסיר הלך לעולמו בגיל 64 לאחר מאבק במחלת הסרטן, המשרד לענייני אסירים ברשות הפלסטינית הטיל את האחריות למותו של אבו חמדיה, תושב חברון במקור, על ישראל. כחלק מצעדי המחאה, כ-4,500 אסירים ביטחוניים החזירו את הארוחות שקיבלו היום בבתי הסוהר. שב"ס נמצא בכוחות מתוגברים בכל בתי הכלא בהם מצויים אסירים ביטחוניים על מנת למנוע הפרות סדר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מהומות בגדה בעקבות מותו של אסיר פלסטיני. רויטרס
האסירים הפלסטינים החזירו ארוחות בבתי הסוהר. מהומות בחברון, אתמול/רויטרס

נוכח הידיעה על מותו של אבו חמדיה, התפרעו אתמול אסירים ביטחוניים בחלק מהאגפים של בתי הסוהר קציעות, אשל, רמון ונפחא. בין היתר הם דפקו על הדלתות והשליכו חפצים. כוחות תגבור הוזעקו כדי לסייע בהרגעת האסירים, ולאחר שעה קלה השיגו הסוהרים שליטה על האסירים המשתוללים. משירות בתי הסוהר נמסר כי שלושה עצירים ושישה סוהרים נפגעו מגז שריססו הסוהרים בכלא רימון. התשעה פונו לקבלת טיפול רפואי במרפאת בית הסוהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully