וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופת האסיר הפלסטיני תנותח, שביתה הוכרזה בגדה

נתיחתו של מיסרה אבו חמדיה תיערך היום במכון לרפואה משפטית באבו כביר. במחאה על מותו, יחזירו 4,500 אסירים ביטחוניים את ארוחותיהם ובתי הספר בעירו חברון, יושבתו

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

גופת האסיר הפלסטיני מיסרה אבו חמדיה, שמותו עורר גל מחאה ברחבי הגדה ובבתי הסוהר בהם מוחזקים אסירים ביטחוניים - תועבר היום (רביעי) לרשות הפלסטינית לאחר בדיקה במכון הפתולוגי באבו כביר, אשר תיערך בנוכחות משקיף פלסטיני. הלווייתו של אבו חמדיה, שנידון למאסר עולם בגין מעורבותו כמגייס ומשלח בניסיון הפיגוע בקפה קפית בירושלים בשנת 2002, תתקיים ככל הנראה ביום חמישי. במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של התחדשות הפרות הסדר.

פלסטיני מפגין מחוץ לכלא עופר, פברואר 2013. AP
במערכת הביטחון מקווים לא לחזור למראות הללו. מפגין פלסטיני מחוץ לכלא עופר/AP

אף שהאסיר הלך לעולמו בגיל 64 לאחר מאבק במחלת הסרטן, המשרד לענייני אסירים ברשות הפלסטינית הטיל את האחריות למותו של אבו חמדיה, תושב חברון במקור, על ישראל. כחלק מצעדי המחאה, תתקיים מחר שביתה כללית בכל בתי הספר בחברון לאורך כל היום. בשאר בתי הספר בגדה הוכרזה שביתה החל מהשעה 11 בבוקר.

במקביל, כ-4,500 אסירים ביטחוניים הודיעו הלילה כי בכוונתם להחזיר מחר את כל הארוחות שיקבלו בבתי הסוהר, כאקט של מחאה. שב"ס נמצא בכוחות מתוגברים בכל בתי הכלא בהם מצויים אסירים ביטחוניים על מנת למנוע הפרות סדר, דוגמת אלו שאירעו הבוקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מהומות אחרי הלווייתו של ערפאת ג'ראדאת, האסיר שמת בכלא מגידו. פברואר 2012. יותם רונן
פלסטינים מיידים אבנים על כוחות צה"ל אחרי מותו של האסיר ערפאת ג'רדאת/יותם רונן

נוכח הידיעה על מותו של אבו חמדיה, התפרעו הבוקר אסירים ביטחוניים בחלק מהאגפים של בתי הסוהר קציעות, אשל, רמון ונפחא. בין היתר הם דפקו על הדלתות והשליכו חפצים. כוחות תגבור הוזעקו כדי לסייע בהרגעת האסירים, ולאחר שעה קלה השיגו הסוהרים שליטה על האסירים המשתוללים. משירות בתי הסוהר נמסר כי שלושה עצירים ושישה סוהרים נפגעו מגז שריססו הסוהרים בכלא רימון. התשעה פונו לקבלת טיפול רפואי במרפאת בית הסוהר.

מהומות בחברון בעקבות מות אסיר פלסטיני. רויטרס
ההתפרעויות היום בחברון/רויטרס

בחודש פברואר התעוררו מהומות בבתי הכלא ונרשמה מתיחות שיא בגדה בעקבות מותו של העציר הפלסטיני, ערפאת ג'ראדאת, שמת בכלא מגידו, ככל הנראה מדום לב. מנתיחת גופתו של ג'ראדאת עלה כי הוא לא הורעל, כפי שטענו קרוביו, ולא נמצאה עדות לאלימות פיזית שבוצעה נגדו. ממשרד הבריאות נמסר כי הדימומים והשברים בצלעות שנמצאו בנתיחת גופתו "אופייניים למאמצי ההחייאה שבוצעו על ידי הצוות הרפואי משרות בתי הסוהר ומד"א במטרה להציל את חייו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully