וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויון בנטל? מחיר כרטיס הטיסה – לפי משקל הנוסע

הנוסעים מתבקשים להדק חגורות: חברת התעופה "סמואה אייר" תתמחר מעתה את כרטיסי הטיסה בהתאם למשקלו של כל לקוח. המנכ"ל: "זוהי הדרך ההוגנת ביותר לטוס". כמה זה יעלה לכם?

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

דיאטה ואז חופשה? חברת התעופה "סמואה אייר" היא ככל הנראה הראשונה בעולם שהחלה לגבות מחיר עבור כרטיסי הטיסה שלה לפי משקל הנוסע. לפי השיטה החדשה שנקבעה לאחרונה, המחיר ייקבע בהתאם למספר הקילוגרמים שימלא כל נוסע באתר האינטרנט של החברה, וכתלות באורכה של הטיסה. החברה טסה בעיקר בין האיים של סמואה – מדינה עצמאית באוקיינוס השקט – וכן לאיי סמואה האמריקאית. סמואה נחשבת לאחת המדינות ה"שמנות" בעולם, כאשר שבעה מכל עשרה מאזרחיה מוגדרים כסובלים מהשמנת יתר.

אילוסטרציה. ShutterStock
גדולים יותר, רחבים יותר וארוכים יותר מבעבר/ShutterStock

מנכ"ל החברה כריס לנגטון אמר לתחנת הרדיו האוסטרלית ABC כי זוהי "הדרך ההוגנת ביותר לטוס". "אנשים שילמו תמיד עבור מושב בטיסה, אך כמו שחברות התעופה יודעות היטב, הגורם הקבוע עבור החברות הוא המשקל, ולא מספר המושבים. ככל שהמטוסים קטנים יותר, כך קשה יותר להתמודד עם הבדלי המשקל בין הנוסעים".

לנגטון טען כי משפחות עם ילדים יוכלו לשלם מעתה מחיר נמוך יותר עבור טיסות החברה, וציין כי החברה אינה גובה תשלום עבור משקל עודף של מזוודות. "באופן כללי, אנשים הופכים מודעים הרבה יותר למשקל", הסביר. "מדובר בעניין בריאותי. בני האדם הם גדולים יותר, רחבים יותר וארוכים יותר ממה שהיו לפני 50 שנה". המחירים החדשים, אם תהיתם, נעים בין דולר בודד לבין 4.16 דולרים לכל קילוגרם.

בשנה שעברה הודיעה חברת "איירבוס" כי בכוונתה לייצר מושבים רחבים במיוחד – בשני אינצ'ים יותר מאלה הרגילים – עבור נוסעים עם עודף משקל, שישלמו עבורם מחיר גבוה יותר. זאת לנוכח מגפת ההשמנה שמתפשטת בעולם המערבי והעובדה כי מספר האנשים שיזדקקו למושבים מסוג זה נמצא בעלייה מתמדת. ה"האפינגטון פוסט" העריך כי בתוך 15 שנה יוכלו חברות התעופה להרוויח כשלושה מיליוני דולרים נוספים הודות לתשלום עבור המושבים הרחבים. כעת ייתכן שהמדיניות החדשה תעודד חברות תעופה נוספות לתמחר את כרטיסי הטיסה לפי משקל הנוסע.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully