וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה לרופאים מלאים: "שמשו דוגמה – וקצרו הקיבה"

דו"ח שיפורסם בבריטניה פונה לאנשי מערכת הבריאות הציבורית המחזיקים בגזרה עגלגלה ומזהיר אותם כי אמון המטופלים, המקבלים מהם המלצות בנושא, עלול להיפגע. בטן מלאה – הסוף?

כל טירון יודע לא שאחת מהתכונות החשובות ביותר בכל צבא היא הדוגמה האישית. כעת מנסים "לייבא" אותה גם אל מסדרונות בית החולים: דו"ח חדש שחובר בבריטניה קובע כי יש להציע לרופאים ולאחיות הסובלים מעודף משקל לעבור ניתוח לקיצור קיבה, במטרה לשמור על אמונם של המטופלים בהם.

את הדו"ח צפוי לפרסם בשבוע הבא הקולג' המלכותי לרופאים בבריטניה, שם הבהירו לאחרונה כי הצוותים הרפואיים צריכים לספק המלצות הקשורות לתזונה ולהרזיה, ולכן כאשר היקפם גדול – הם מהווים דוגמה אישית שלילית לחולים. עיקר המסמך יעסוק בחוסר הטיפול בבעיית עודף המשקל במערכת הבריאות הציבורית, שלפי ההערכה, כמחצית מנותני השירות בה סובלים ממנה.

"אנחנו רוצים לוודא כי אנשים העוסקים בטיפול רפואי בבית החולים מודעים לאפשרות של קבלת עזרה, כאשר הם זקוקים לה", אמר מחבר הדו"ח, ג'ון וואס, לעיתון "סאנדיי טיימס". המסמך מפציר בארגונים של עובדי מערכת הבריאות לשים דגש על מצבם הגופני של הצוותים ולוודא כי לרופאים ולאחיות אפשרות לקבל מזון בריא, "ולא למכור קוקה קולה בכל פינה", כדברי וואס.

למרות הרצון המובן להצר את היקפם של עובדי מערכת הבריאות, ניתוח קיצור הקיבה מוצג כפתרון אחרון עבור אנשים שהגיעו לעודף משקל משמעותי – כזה המסכן את בריאותם באופן מיידי. עלות ההליך בממלכה הבריטית נעה בין 8,000-5,000 לירות שטרלינג – 30 אלף שקלים במקרה הזול ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully