וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לפצמ"רים: צה"ל תקף יעדים ברצועת עזה

3.4.2013 / 1:25

לאחר יום מתוח שכלל ירי פצמ"רים לעבר חבל אשכול עקב מות אסיר ביטחוני פלסטיני, תקף חיל האוויר בשני מוקדים ברצועת עזה. הפלסטינים: אין נפגעים. צה"ל: זוהו פגיעות מדויקות

לראשונה מאז הסתיים מבצע "עמוד ענן" בחודש נובמבר האחרון, תקף אמש (שלישי) חיל האוויר שני מוקדים ברצועת עזה. זאת לאחר שכמה פצצות מרגמה נורו אתמול לעבר שטח ישראל מהרצועה. הפלסטינים דיווחו על הדי פיצוצים שנשמעו באזור בית לאהיה שבצפון הרצועה. לפי סוכנות הידיעות "רויטרס", בהודעה שפרסם משרד הפנים של חמאס נמסר כי "מטוסי הכיבוש הפציצו שטח פתוח בצפון רצועת עזה, איש לא נפגע".

דובר צה"ל אישר כי "כלי טיס של חיל האוויר תקף שני יעדי טרור בצפון רצועת עזה בתגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל. זוהו פגיעות מדויקות במטרות, וכל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם". צה"ל הדגיש כי הוא רואה בארגון חמאס אחראי לנסיונות הירי לעבר שטח מדינת ישראל, וציין כי הירי שבוצע אתמול הוא השלישי מאז הסתיים מבצע "עמוד ענן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר נפילת המרגמה בחבל אשכול, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

במערכת הביטחון העריכו דווקא כי לירי פצצות המרגמה אתמול מהרצועה אחראים גורמים סוררים ולא ארגון חמאס. גורם ביטחוני בכיר אמר כי חמאס לא מעוניין להוביל להסלמה, אך נראה כי ההרתעה של צה"ל אחרי מבצע "עמוד ענן" נשחקת. בחודשים האחרונים שוגרו מהרצועה כמה רקטות, ונפתחה אש באמצעות נשק קל. הגורם ציין, כי בכל המקרים ביצע חמאס מעצרים, ולכד בין השאר את חברי החוליה ששיגרה את הרקטות לעבר שדרות בעת ביקורו של נשיא ארה"ב ברק אובמה.

התקיפה באה כמה שעות לאחר מות האסיר מייסרה אבו חמדיה (64) בבית החולים סורוקה בבאר שבע אתמול בתום מאבק במחלת הסרטן. מותו הצית אתמול מהומות באזור חברון, וגופתו צפויה לעבור היום לידי הרשות לאחר שתיבדק במכון הפתולוגי באבו כביר. חמדיה, במקור תושב חברון, היה פעיל טרור בכיר בזרוע הצבאית של החמאס ומעורב בפיגועי התאבדות, גיוס פעילים וכספים למטרות טרור. בצה"ל חוששים כי פעילי חמאס סביב העיר חברון יסיתו בימים הקרובים את פעילי השטח להפרות סדר אלימות במחאה על מותו, לאחר שהופצו בכלי התקשורת טענות לפיהן מת כשהוא כבול בידיו ומבלי שקיבל את הטיפול הראוי. הערכה בצה"ל היא כי ההסתה תבוא לידי ביטוי בידויי אבנים והתפרעויות במוקדי החיכוך עם המתיישבים ביהודה ושומרון.

מהומות בחברון בעקבות מות אסיר פלסטיני. רויטרס
מהומות בעקבות מות האסיר בגזרת חברון/רויטרס

"אנחנו נבחן את חמאס על פי מבחן התוצאה, כיצד הוא יגיב לאירוע", אמר גורם ביטחוני בכיר נוסף, "אם חמאס לא יודע להשתלט על השטח - ישראל תגיב ובחריפות. לאף אחד אין כוונה להחזיר את הגלגל אחורה לימים שקדמו למבצע עמוד ענן". הגורם הבכיר הוסיף כי "סוגיית האסירים הכלואים בישראל היא מעל הכול עבור ארגוני הטרור הפלסטינים. זה חלק מהנרטיב הפלסטיני. הם לא יכולים להפקיר את הנושא הזה ושיגורי הפצמ"רים מהווים עבורם אות הזדהות. הם שילמו במאות הרוגים אחרי חטיפת גלעד שליט, שנועדה לשחרר אסירים שכלואים בישראל".

במערכת הביטחון טוענים כי גם בתוך חמאס מתנהל מאבק מתמשך לאחר חיסולו של אחמד ג'עברי, שהיה בעל השפעה רבה על הנעשה ברצועת עזה. הגורם הביטחוני הסביר כי איסמעיל הנייה שירש לכאורה את מרבית סמכויותיו של ג'עברי בתחום המדיני והשליטה על הרחוב, טרם הבין מה האיזונים והבלמים שהוא נדרש להפעיל כדי לייצר שקט מוחלט. "מדובר במאבקי כוח פנימיים והתוצר הישיר שלהם הם שיגורי הרקטות והפצמ"רים מאז המבצע".

לקריאה נוספת
עקב מות אסיר ביטחוני: מהומות בחברון ובבתי הכלא
אבו מאזן האשים את ישראל: "הזהרנו ממעצר האסיר"
לראשונה מאז עמוד ענן: פצמ"רים בחבל אשכול

בהכנת הידיעה השתתף פרשננו לענייני ערבים, אבי יששכרוף

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 0:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully