וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון הכיר בחייל שחווה טראומה כנכה צה"ל

1.4.2013 / 3:36

פלסטינים יידו אבנים על ג'יפ הסיור בו נסע א', לוחם לשעבר בגדוד חילוץ והצלה, והאירוע גרם להדרדרות במצבו הנפשי. "התפתחו קשיי ריכוז, קשיי שינה וירידה דרסטית בתאבון"

אנשי משרד הביטחון החליטו להתנער מן הדעות הקדומות: בימים האחרונים קיבלו גורמים במשרד החלטה חריגה - להכיר בחייל צה"ל משוחרר, שחווה טראומה נפשית במהלך שירותו, כנכה צה"ל ולהעניק לו טיפול רפואי. במשרד השתכנעו כי אבנים שהושלכו על רכב צבאי בו נסע החייל, לוחם בגדוד חילוץ והצלה של פיקוד העורף, בעת סיור שגרתי בכפר הפלסטיני סלפית שבשומרון, גרמו לו לטראומה נפשית שליוותה אותו לאורך שירותו הצבאי ואף לאחר מכן.

א', כיום בן 22, התגייס לצה"ל בשנת 2008 עם פרופיל רפואי 97 וללא כל בעיות רפואיות. מהתביעה שהגיש באמצעות עורך הדין אלי סבן התברר כי במהלך סיור צבאי, שהתרחש בסוף שנת 2009, יידו פלסטיני אבנים על ג'יפ ההאמר בו נסע. "חשתי מבולבל ומסוחרר. הגבתי באיטיות לסביבה", תיאר החייל את החוויה שעבר בעת האירוע בתצהיר שהגיש באמצעות עורך דין סבן. "הפכתי רגיש מאוד לרעשים, התפתחו קשיי ריכוז, קשיי שינה וירידה דרסטית בתאבון, חשתי אשם על כך שפחדתי באירוע", הוא הוסיף וסיפר על ההשלכות של אותה תקרית. גם מפקדיו אימתו את טענותיו, והעידו כי בעקבות המקרה אכן חל שינוי במצבו הנפשי.

רכב צבאי שנפגע מ יידוי אבנים ב קלקיליה. דובר צה"ל
מפקדיו של החייל העידו כי לאחר יידוי האבנים על הרכב בו נסע חל שינוי במצבו נפשי/דובר צה"ל

לבסוף, הוא נזקק לקבלת טיפול פסיכיאטרי תרופתי על מנת להתמודד עם המראות שחווה, אשר מלווים אותו עד היום. בעקבות המקרה החליטו מפקדיו להעביר אותו מהסיורים המבצעיים ולשבץ אותו בתפקיד עורפי כפקיד. א' השתחרר מצה"ל בשנת 2011, אך החל לסבול מתסמינים פוסט טראומתיים, שלווו חרדות, קשיי ריכוז ובעיות שינה. מצבו הרפואי הדרדר ומומחה שבדק אותו קבע כי הוא סובל מ"הפרעת דחק בתר חבלתית" בעקבות השירות הצבאי. במשרד הביטחון הוחלט, כאמור, לאמץ חוות דעת זו ונקבע כי א' יוכר כנכה צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully