וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משרד הביטחון רכש מדים מתקדמים ליחידות העילית"

27.1.2013 / 0:00

על פי דיווח זר, המדים המיוחדים מותאמים לאקלים משתנה ולתנאי קרב קיצוניים ומסוגלים להערים על קרני אינפא אדום. הם יועברו ללוחמים כבר במהלך השנה הנוכחית

משרד הביטחון הזמין מדי הסוואה מיוחדים עבור יחידות העילית של צה"ל – כך דיווח לאחרונה האתר Israel's Homeland Security Home. באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) בפיקודו של אלוף קובי ברק בוחנים בשנה האחרונה מספר רב של סוגי מדים עבור לוחמי היבשה של צה"ל, בדגש על יחידות העילית. אחת המגמות באט"ל היא לרכוש עבור חטיבות החי"ר של צה"ל את מדי המרינס המזכירים את המדים הייצוגיים של חטיבת הצנחנים.

אימון צנחנים לקראת כניסה קרקעית לרצועת עזה, נובמבר 2012. דרור עינב
המדים קלים מאוד ביחסים למדי צה"ל הרגילים/דרור עינב

התחום הנוסף בו עוסקים באט"ל הוא ניסיון להיענות לביקוש ההולך וגובר של מפקדים ביחידות העילית של צה"ל להתאים את האבזור והמדים לתנאי הלחימה הקיצוניים בהן פועלות היחידות. לדוגמה, ביחידת "יפתח" של זרוע היבשה משקיעים משאבים רבים בהסוואת אמצעי הלחימה והמדים של הלוחמים בהתאם לזירת הלחימה בה אמורה יחידת העילית לפעול. הדרישות מהשטח התגברו בשנים האחרונות בשל מתאר הפעולה הרחב.

במכרז של משרד הביטחון התמודדו חברות רבות מהארץ ומהעולם, אך לבסוף נבחרו המדים המיוחדים שיוצרו על ידי חברת "פייברוטקס", אשר פותחו במשותף עם יחידות העלית של צה"ל כחלק ממארז שלם של הסוואה ושרידות בשטח הלחימה המודרני. המדים מותאמים לאקלים משתנה, תנאי קרב קיצוניים והסוואה ברמה שאין כמותה היום בצה"ל. על פי הדיווח, במהלך שנת 2013 יימסרו המדים החדשים ליחידות השונות. המדים מותאמים למבנה גוף הלוחמים ומאפשרים את אוורור הגוף בתנאי שטח קרים וחמים. המדים קלים מאוד ביחסים למדי צה"ל הרגילים, בעלי חתימה נמוכה ומאפשרים להערים על קרני "אינפרא אדום" שעשויים לחשוף כל לוחם ממוצע בשדה הקרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully