וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת גרסאות על התקיפה בהרצליה: הצעיר והקשיש יתעמתו

1.4.2013 / 0:05

בית המשפט שחרר למעצר בית לוחם לוט"ר לשעבר בן 27, החשוד בתקיפת קשיש בהרצליה. במשטרה אמנם אמרו כי פגיעה בזקנים היא "בזויה", אך לא שללו את גרסת הצעיר לפיה הותקף ראשון

מלחמת גרסאות בין הקשיש שנפצע אתמול במהלך קטטה בהרצליה לבין הצעיר החשוד בתקיפה: בית משפט השלום בתל אביב אמנם שחרר אתמול (ראשון) את החשוד, מומחה לאומנויות לחימה, למעצר בית בן שבעה ימים הכולל צו הרחקה מהרצליה. עם זאת, הצעיר הבהיר כי הקשיש הוא זה שתקף ראשון. במשטרה מתייחסים בחומרה לאירוע ומכנים תקיפת קשישים כ"תופעה בזויה", אך מציינים כי יש עדיין כמה פעולות חקירה לבצע לפני שיוכרע איזו מבין הגרסאות היא הנכונה.

האירוע התרחש בסביבות השעה 20:00 ביום שישי. לוחם הלוט"ר וידידתו, תושבי הרצליה בני 27, הגיעו לגינה ציבורית ברחוב ראשון לציון בעיר עם כלביהם. הקשיש, תושב האזור בן 76 שהבחין בהם, העיר להם על כך שהכניסו את כלביהם לשטח הגינה, ובין השלושה התפתח עימות מילולי. "מכאן ישנן שתי גרסאות להתרחשויות", ציין סגן מפקד תחנת משטרת גלילות, רב-פקד איתן כיחל. "גרסת הקשיש היא כי תוך כדי הוויכוח היכה אותו הצעיר באגרוף וכתוצאה מכך הוא נפל. הצעיר טוען כי הקשיש הוא זה שתקף קודם, ואף דחף את הידידה, הנמצאת בהריון".

הקשיש סובל מפגיעה קשה ברגלו. לדברי רפ"ק כיחל, "הצעיר, בכוונה או שלא בכוונה, דרך על רגלו של הקשיש בחוזקה. כתוצאה מכך נגרם לו שבר פתוח ברגל והוא נזקק לניתוח. מדובר במומחה לאמנויות לחימה, שהפעיל את כל כובד משקלו". הקשיש פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא, והצעיר כאמור נעצר והיום שוחרר למעצר בית. חוקרי המשטרה גבו עדות מהפצוע בבית החולים.

המשטרה: "אין בכוונתנו לעבור על כך לסדר היום"

לאירוע ישנם שני עדים, אחד מהם הוא מקורב לקשיש והשנייה היא הצעירה שהתלוותה לחשוד. כל אחד מהם תומך בגרסת חברו. בימים הקרובים צפויה המשטרה לערוך עימות בין הקשיש לצעיר, במהלכו מקווים שהאירועים יתבהרו. "מדובר באירוע חריג מאוד באזורנו", ציין כיחל, "במיוחד בשל התוצאה הקשה שלו. נאסוף ראיות ובסיום החקירה נחליט האם די בהן כדי להגיש כתב אישום".

בעקבות מקרי האלימות נגד קשישים, הנחה מפקד מחוז תל אביב, ניצב אהרון אקסול, את המפקדים לטפל בכל חומרת הדין בארועים אלו - ובמקומות בהם יש די ראיות לכך - להגיש כתבי אישום בתוך תקופת המעצר. "אירועי אלימות בכלל ונגד קשישים בפרט, הינם תופעה בזויה שלא נוכל להשלים איתה - כחברה בכלל וכגוף אוכף חוק בפרט. אין בכוונתנו לעבור על כך לסדר היום", אמר מפקד המחוז.

מוקדם יותר אמר השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' כי "בכוונתי לוודא כי הטיפול המשטרתי ייעשה באופן נחוש ומיטבי. נדרשת מעורבות רבה יותר, יד קשה מצד מערכת המשפט והרבה חינוך לסובלנות, סבלנות ודרך ארץ".

התקרית מאמש מצטרפת לתקרית נוספת של תקיפת קשיש שאירעה בחולון בסוף השבוע. לטענת בן ה-79, ניצול שואה, הוא הותקף בידי אביו של נער, לאחר שהעיר לו על השחתת ספסל ציבורי. עורכת הדין טלי גוטליב מהסנגוריה הציבורית, המייצגת את האב המכה, אדם בשנות ה-50 לחייו, אמרה כי מדובר במי שבנו וחבריו הותקפו על ידי הקשיש ללא כל סיבה. "כשבנו של מרשי שב הביתה מבוהל ובוכה הלך מרשי לברר מי אחראי לתקיפה. הקשיש הרים מוט עץ לכיוונו של מרשי והחלה ביניהם תגרה במהלכה מעד הקשיש ונפל", ציינה. אחרי המקרה העיד הקשיש כי המקרה הזכיר לו את שעבר בשואה. לדבריה, "חבל שהקשיש עשה שימוש ציני בהיסטוריה של העם היהודי כדי לעורר אמפטיה שלא מגיעה לו. שחרור מרשי מיד עם תום חקירתו מדברת בעד עצמה", ציינה.

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully