וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לוחמי שייטת 13 ביצעו פשיטה נועזת בשטח סורי"

לפי ה"סאנדיי טיימס", אנשי הקומנדו הימי התגנבו לאי ליד עיר הנמל טרטוס והתקינו שם אמצעי ריגול, שנועדו גם לעקוב אחרי ספינות רוסיות. "הציבו מצלמות שהוסוו בתוך סלעים"

לוחמים של שייטת 13 ביצעו פשיטה נועזת בשטח סורי על מנת להטמין אמצעי ריגול מתקדמים, כך מדווח היום (ראשון) ה"סאנדיי טיימס" הבריטי. לפי הדיווח, אנשי הקומנדו הימי התקינו באי שבשליטה סורית מצלמות מעקב שהוסתרו בתוך כיסויים דמויי סלעים.

לפני כחודש הציגה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית תצלומים של "אמצעי ריגול", שלטענת השלטון בדמשק אותרו באחת מערי החוף במדינה. היום כאמור קושר העיתון הבריטי את הממצאים הללו לפעולה שהתבצעה לכאורה על ידי שייטת 13 סמוך לטרטוס, עיר הנמל השנייה בגודלה בסוריה. לפי הידיעה, אנשי הקומנדו התגנבו לאי שמול טרטוס בסירות גומי וסקרו את השטח עוד טרם הצבת אמצעי הריגול. המטרה הייתה לאסוף פרטים שיקלו על יצירת שכפול שיתאים לסלעים שבמקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפי הסאנדיי טיימס, אנשי הקומנדו התגנבו לאי שמול טרטוס בסירות גומי וסקרו את השטח. אמצעי הריגול שנמצאו על ידי הסורים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך, כך לפי העיתון הבריטי, חזרו הלוחמים אל האי על מנת להציב את המצלמות שהוסוו בתוך סלעים מדומים. אנשי השייטת עשו זאת לא רק תוך שהם מנסים שלא להתגלות על ידי צבאו של אסד, אלא גם על ידי כוחות נוספים שפועלים באזור – בהם לוחמי חיל הים האמריקאי ותחנת ניטור בריטית.

לפי הדיווח, עד שנחשפו בתחילת חודש מרץ, הצליחו המצלמות ואמצעי המעקב לספק לצה"ל מידע על כך שספינות רוסיות עוגנות בנמל, דבר שיכול להעיד כי גם מוסקבה החלה להיערך ליום שאחרי נפילת אסד. "הרוסים היו משוכנעים לאורך זמן רב כי גורלו של אסד נחרץ", אמר מקור ביטחוני ל"סאנדיי טיימס" – זאת על אף שבכל המהלכים הדיפלומטיים ניסתה רוסיה לגונן על דמשק ולמנוע את החרפת הסנקציות עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully