וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה המוזרה שסיבכה מורה לחינוך מיני באיידהו

הורים לתלמידי כיתה י' הרימו קול זעקה כשגילו כי המורה העז להשתמש במילה "וגינה" בשיעוריו. הפרשה התמוהה עוררה הדים במדינה, והמורה ניסה להסביר: "נצמדתי לספרי הלימוד"

מורה לחינוך מיני במדינת איידהו שבארצות הברית לא תיאר לעצמו שתוכן שיעוריו יעורר סערה ברחבי המדינה. הורים לתלמידיו של טים מקדניאל התלוננו על האופן בו תיאר את מערכת הרבייה של הגבר והאישה, והזדעזעו לשמוע כי השתמש במילה "וגינה" באוזניי תלמידי כיתה י' בבית הספר דיטריך. "כהורה, אני רוצה לדעת מראש שזה התוכן שיילמד בכיתה", אמרה קייטי נורמן, אחת משלוש האימהות שיזמו את המאבק נגד המורה "הבוטה".

מקדניאל עצמו לא מבין את פשר הטענות. "מאז שהתחלתי לעבוד כאן, לפני 17 שנים, אני מלמד על מערכת הרבייה. זו הפעם הראשונה שמישהו מביא התנגדות לחומר שאני מעביר בכיתה", הוא אומר. לדבריו, הוא אף הסכים לקחת על עצמו את התפקיד לאחר שהמורה לבריאות סירבה להעביר שיעורי חינוך מיני. "חשוב שהילדים ילמדו את החומר הזה, הם עשויים להתחתן בשנים הקרובות וצריכים לדעת את זה", אמר מקדניאל, והוסיף כי הוא נצמד לספרי הלימוד בשיעוריו.

בשלב זה לא סביר שהפרשה תסתיים בפיטוריו של המורה, אולם הוא גם אינו מתכוון לחתום על מכתב נזיפה. "לא עשיתי שום דבר רע", הוא מסביר. בינתיים, קבוצת פייסבוק שהוקמה כדי לתמוך במורה תופסת תאוצה בעקבות הפרסום התקשורתי, ומעשרות בודדות קפץ מספר החברים בה למספר אלפים. עם זאת, נראה שהמורה יזנח את צדקת דרכו לטובת המשך העסקתו: "בשנה הבאה השיעורים שלי יתמקדו יותר במתן מודעות הורית לתלמידים", אמר מקדניאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully