וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר פוליטי באיטליה: ברסאני נכשל בהקמת ממשלה

28.3.2013 / 22:50

ראש גוש המרכז שמאל הודיע לנשיא נפוליטנו כי לא הצליח להגיע להסכמה על גיבוש קואליציה עם המפלגות הגדולות האחרות בסנאט. כעת ינסה הנשיא לקדם את המגעים בין הצדדים

חודש אחרי הבחירות באיטליה, ראש המפלגה הגדולה ביותר בבית הנבחרים מרים ידיים: מנהיג גוש המרכז-שמאל באיטליה, פייר לואיג'י ברסאני, אמר היום (חמישי) כי נכשל בניסיונו להקים קואליציה אשר תרכיב את הממשלה האיטלקית. הנשיא ג'ורג'יו נפוליטנו יחל הלילה בהתייעצויות עם המפלגות שנבחרו לבית הנבחרים בניסיון לגבש ממשלה.

ברסאני, שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה לפני חמישה ימים, נפגש עם הנשיא האיטלקי, ג'ורג'יו נפוליטנו, ומסר לו על כישלון המאמצים לגבש קואליציה יחד עם אחת או שתיים משתי המפלגות הגדולות האחרות בפרלמנט, מפלגת המרכז-ימין של ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני, ותנועת "חמשת הכוכבים" של בפה גרילו.

מזכירו של משרד הנשיא בארמון הקווירנאלה אמר כי ברסאני מסר לנשיא שכעת עליו לחפש אחר אפשרויות להקמת קואליציה. "נשיא הרפובליקה החליט לנקוט צעדים באופן מיידי כדי לקדם את המצב הפוליטי", אמר. עם זאת, דובר מפלגתו של ברסאני טען כי "ברסאני לא התייאש עדיין מהקמת הקואליציה".

קואליציית המרכז-שמאל של פייר לואיג'י ברסאני אמנם זכתה ברוב יחסי של 119 מושבים בסנאט (מתוך 315 בסך הכל), אך תנועתו של ראש הממשלה לשעבר, סילביו ברלוסקוני, נושפת בעורפה עם 117 מושבים, שמקנים לה כוח גדול בבית, שכן אף אחד מהמפלגות לא הגיעה לרוב הנדרש של 158 מהמושבים. בבית הנבחרים, לעומת זאת, זכה ברסאני לרוב ברור יותר, אך גם זה לא הספיק לו כדי לגבש ממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully