וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "אירן שוקלת להשהות את העשרת האורניום"

מקורות דיפלומטים אמרו לאתר "אל-מוניטור" כי אירן עשויה להסכים להפסיק את ההעשרה לחצי שנה, תמורת הקלה בסנקציות. עם זאת, על פי הדיווח היא מתנגדת לפיקוח סבא"א על מתקניה

באירן שוקלים ברצינות את הצעת המערב להשהות את העשרת האורניום לרמה של 20% למשך חצי שנה, בתמורה להקלה בסנקציות שהוטלו עליה. כך דיווח אתמול (שלישי) אתר החדשות "אל-מוניטור" מפי מקורות דיפלומטים. על פי הצעת שש המעצמות שנידונה בשיחות האחרונות בין הצדדים באיסטנבול בשבוע שעבר, תמיר אירן את האורניום שכבר העשירה לחומר המתאים לשימוש רפואי.

עם זאת, הגורמים ציינו כי האירנים העלו התנגדויות לדרישות אחרות שנכללו בהצעה שהוגשה בשיחות בקזחסטן בחודש שעבר, בהן השעיית פעולות אחרות במתקן בפורדו מלבד העשרת האורניום לרמת 20%, ייצוא הדלק המועשר של אירן, וכן ביקורת מעמיקה של פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. "אל-מוניטור" ציטט מקורות אמריקאים שאמרו כי השיחות עם אירן באיסטנבול "מעולם לא היו יותר מהותיות".

"האירנים עברו על ההצעה שקיבלו עמוד אחר עמוד, ולא התעכבו על ההצעה הנגדית שלהם עצמם", צוטט בדיווח מקור אמריקני. לאחרונה הביעו גורמים במערב ספקנות בנוגע לסיכויים להשיג את הסכמת טהרן למתווה שהוצג בקזחסטן, כיוון שאירן נקלעת לתקופת בחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully