וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוי פרס: לקייטרינג בסעודת אובמה לא היה רישיון

במשרד הבריאות טוענים כי לחברת ההסעדה בארוחה החגיגית בבית הנשיא לא היה רישיון יצרן מטעמם. "לאנשי בית הנשיא נאמר מפורשות שאין לקייטרינג רישיון", נמסר מהמשרד

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

דווקא לאחר הבשורה האופטימית מסוף השבוע, שחשפה שביקורו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בישראל נשא פירות מעשיים בדמות הפיוס בין ישראל לטורקיה, מתברר כי במהלך ביקורו כאן התרחש מחדל לא קטן. העיתון "מעריב" דיווח הבוקר (ראשון) כי לחברת הקייטרינג היוקרתי, שסיפקה שירותי הסעדה לארוחה החגיגית שנערכה לכבוד אובמה בבית הנשיא ביום חמישי, לא היה רישיון יצרן מטעם משרד הבריאות.

על פי הפרסום בעיתון, הרישיון שחסר לחברת הקייטרינג אמור היה, בין השאר, להסדיר את טיבו של האוכל שהוגש לסועדים. במשרד הבריאות טענו כי מדובר בשיטות הקפאה והפרדה בין חומרי גלם שלא תואמות את הוראות המשרד. מדובר בפעם השנייה בשנה האחרונה שבית הנשיא מסתבך בענייני מזון, לאחר פרשת הגשת מזון לא כשר בסעודת יום העצמאות לחיילים.

אובמה ופרס מרימים כוסית בארוחת הערב החגיגית. רויטרס
מחדל המזון ימחק את החיוך? פרס ואובמה בבית הנשיא ביום חמישי/רויטרס

התמונה העגומה מתחדדת עוד יותר כאשר מתברר שאנשי משרד הבריאות הבהירו בצורה מפורשת לאנשי בית הנשיא כי בידי חברת ההסעדה הנדונה אין רישיון הדרוש על פי התנאים שהציב המשרד. אולם, הם החליטו בכל זאת לשכור את שירותיה, לא לפני שניסו, ללא הצלחה, לשכנע את אנשי משרד הבריאות להעניק בכל זאת את הרישיון לחברה.

"הקייטרינג נמצא בתהליכי רישוי וטרם קיבל אישור עקב ליקויים טכנולוגיים", נמסר ממשרד הבריאות. "לאנשי בית הנשיא נאמר מפורשות שאין לקייטרינג רישיון".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יועצים פיקחו על טיב המזון. שולחן חגיגי בסעודה ביום חמישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבית הנשיא טוענים כי העובדה שלקייטרינג אין רישיון יצרן מזון רשמי מטעם משרד הבריאות התבררה זמן קצר בלבד לפני קיום הסעודה החגיגית, ולכן לא ניתן היה לבטל אותה. פתרון הביניים שמצאו אנשי בית הנשיא היה לשכור יועצי בטיחות בעלי רישיון ממשרד הבריאות שיפקח על טיבו של המזון שיוגש לאורחים המכובדים. "משנודע לנו יום לפני הארוחה כי טרם הונפק עבור הקייטרינג רישיון יצרן מזון", נמסר מבית הנשיא, "ומאחר שלא היה ניתן היה בפרק זמן קצר זה לקחת חברה אחרת, הוחלט לשכור שירותיהם של פקחי מזון מורשים על ידי משרד הבריאות שפיקחו על כל שלבי ייצור המזון, עד הגשתו לאורחים".

מחברת הקייטרינג נמסר כי "במסגרת המעבר למרכז לוגיסטי חדש המטבח שלנו נמצא בהליכי רישוי מחודשים. בתהליך מלווה אותנו יועץ צמוד ואנו בקשר רצוף עם משרד הבריאות". לטענתם, "לקראת ביקור נשיא ארצות הברית וביוזמתנו בוצעו שתי ביקורות מקיפות של משרד הבריאות. כמו כן, יועץ בטיחות מזון מטעם בית הנשיא ביקר במטבחנו. לצדו היה גם יועץ בטיחות מזון מטעמנו המלווה אותנו בכל תהליכי הייצור. האירוע בוצע תוך הקפדה מלאה מצדנו על כל הנחיות משרד הבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully