וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה קיבל עיטור מפרס ובירך בעברית: "עד 120"

נשיא ארה"ב השתתף באירוע המפואר בבית הנשיא בירושלים, במהלכו זכה לקבל עיטור מידיו של פרס בזכות "תרומתו לביטחון ישראל". לארוחה הוזמנו 120 נציגי החברה בישראל

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בשעות הערב (חמישי), שעות ספורות אחרי נאומו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה לאומה הישראלית, התכנסו 120 מוזמנים נרגשים לארוחת הערב הממלכתית לכבודו של הנשיא האמריקאי המבקר בארץ. במהלך האירוע המפואר שמתקיים בבית הנשיא, אליו נבחרה בקפידה רשימה שהוגדרה בתור "פסיפס של החברה הישראלית", זכה אובמה בעיטור מיוחד מידיו של נשיא המדינה, שמעון פרס.

ביקור אובמה בישראל - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
אובמה לא דרש הקפאה בהתנחלויות: "כך לא נגיע להסכמה"
ביקור הנשיא אובמה בישראל: עדכונים שוטפים
פרו-פלסטיני? אובמה אמר ”ישראל” 82 פעמים בנאום

נשיא המדינה שמעון פרס מעניק את המדליה הנשיאותית לנשיא ארה"ב ברק אובמה, מרץ 2013. מרק ניימן, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
אובמה מקבל את המדליה מפרס/לשכת העיתונות הממשלתית, מרק ניימן, לע"מ

החל מהשעה 18:30 התמלאו השטיחים האדומים שנפרשו בבית הנשיא שבירושלים באורחים שהגיעו למעמד החגיגי. בין הנציגים מהמערכת הפוליטית ניתן לציין את השר האוצר הטרי, יאיר לפיד, את שרת המשפטים, ציפי לבני ואת יושבת ראש האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה), שאף נפגשה עם הנשיא האמריקאי בשולי האירוע. כל בכירי מערכת הביטחון הופיעו לטקס המיוחד: הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ראש המוסד, תמיר פרדו, ראש השב"כ, יורם כהן ומפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו.

את הבאים קידמו צלחות מאפים ומטבלים אך לוח הזמנים המדוקדק דפק כמו שעון, ובטרם סיימו המוזמנים להתחכך באנשי הביטחון ובפוליטיקאים הגיחו מחדר צדי הנשיא אובמה מלווה בנתניהו ובפרס. אובמה התעכב מעט ולחץ את ידם של שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן, של ראש המוסד, תמיר פרדו ושל שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו.

עוד נכחו באולם יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר. לצדם התייצבו נשיא בית המשפט העליון בדימוס, מאיר שמגר, הנשיא לשעבר יצחק נבון, ראש עיריית שדרות, דוד בוסקילה, ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הסופר דויד גרוסמן, ראשי העדות בישראל, כלת פרס נובל, עדה יונת וכלת פרס ישראל, גילה אלמגור. כמו כן השתתפה בארוחה פמלייתו של אובמה, בכירי הממשל ושר החוץ האמריקאי ג'ון קרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ארוחת ערב בית הנשיא. רויטרס
אובמה ופרס נכנסים לארוחת הערב/רויטרס

אחרי שהצטרפו פרס, אובמה ונתניהו לחדר ניתן האות לתחילת האירוע הנוצץ. האורחים התיישבו לפי הסידור שנקבע, דבר שהוביל לכמה צירופים מעניינים. שר החוץ קרי הושב לצידם של יו"ר הכנסת אדלשטיין, השרים לפיד ולבני, השגריר מייקל אורן והשופט גרוניס. יחימוביץ' ישבה בשולחן של יו"ר הבית היודי נפתלי בנט והרבנים הראשיים, ולצד יהודה ויינשטיין. עם הגעת המכובדים לשולחן שהוכן עבורם התיישבו במקומותיהם פרס ונתניהו, אך אובמה כ"ג'נטלמן" שלף את הכסא לשרה נתניהו ורק אז התיישב. למרות המבוכה הקלילה, נותרה האווירה משועשעת בין האישים.

ראשון עלה לדוכן לשאת דברים הנשיא פרס, אלא שזה פתח בטעות את התיקייה שהכילה את נאומו של אובמה. פרס לא איבד עשתונות ואמר: "כמעט קראתי את נאומך אדוני הנשיא". כעבור כמה שניות נמסר לפרס נאומו והסדר שב על כנו. הנאום נפתח בדברי תודה לנשיא האמריקאי ובהמשך ענד פרס על צווארו של אובמה את מדליית "עיטור הנשיא" - האות הגבוה ביותר, על תרומתו הייחודית לביטחון מדינת ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרס ואובמה לפני הטקס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חברי היקר, התרגשתי מאד מהאופן שבו דיברת אל לבם של הישראלים", אמר הנשיא פרס בפתח נאומו בהתייחסו לדברים שנשא מוקדם יותר אובמה בבנייני האומה. "ראית במהלך היום שלך כמה הצעירים בארצנו כמהים לשלום. אך עם זאת, הבוקר נורו רקטות לעבר שדרות – שם ביקרת בעבר. אויבי השלום אמרו היום את דברם בדרך היחידה שהם מכירים, דרך הטרור. אני מאמין שלמרות הכל ביחד נוכל לנצח את הטרור", הצהיר הנשיא.

"ביקורך פה הוא היסטורי", המשיך פרס, "אני מתכבד להעניק לך את העיטור הגבוה ביותר. המדליה הזאת מהווה סמל לעבודתך הבלתי נלאית על מנת לחזק את ישראל. בזמן כהונתך הגיעו היחסים בין ישראל וארצות הברית לגובה חדש". בהמשך אמר לו פרס: "אתה מעורר השראה בעולם בעזרת מנהיגותך, תודה לך מאומה אסירת תודה".

ארוחת ערב בית הנשיא. רויטרס
אובמה ונתניהו בארוחת הערב הממלכתית/רויטרס

"אני מאמין שלעולם לא תפסיק לנסות ולהביא לעולם טוב יותר כפי שאמרת בנאום שלך: 'תיקון עולם'. ארצות הברית היא זו שאיפשרה לישראל להגיע למקום שבו היא נמצאת. הדרך רצופה במכשולים אבל אני מאמין שנתגבר עליהם בזכות נחישותנו הגדולה", אמר פרס. הנשיא התייחס לסוגיה האיראנית והבהיר כי הוא משוכנע שאובמה יעשה כל שצריך "כדי לשחרר את השמיים של ישראל מהאיום האיראני". פרס שב על עמדתו לפיה: "איראן היא האיום הגדול ביותר על השלום העולמי".

"תרומת ארצות הברית לביטחון הישראלי היא ההבטחה הגדולה ביותר לסיים את מצעד האיוולת. המחיבות שלך והמעשים מוכיחים את המאמצים שמשקיעה ארצות הברית על מנת להביא לשלום ברחבי העולם. היא מייצגת את הדמוקרטיה במיטבה ולמעשה מצדיקה את המשמעות שלה", סיכם פרס.

ארוחת ערב בית הנשיא. רויטרס
שר החוץ האמריקאי קרי עם שר האוצר יאיר לפיד/רויטרס

מיד בתום דבריו, ענד פרס לאובמה את המדליה כשהקהל עומד ומוחא כפיים. הנשיא האמריקאי הודה לפרס ואמר: "אני נרגש ביותר מהפרס הזה ומהחום של הציבור הישראלי. כמו שאומרים - "דיינו" (בעברית). נאמר לי שאין אומרים את שבחו של אדם בפניו, ואם אסקור את כל הישגיך נעביר כאן את כל הלילה", התבדח אובמה. "אני אסיר תודה על החזון שלך, ועל הדוגמא שאתה מהווה. בכל פעם שאני רואה אותך אני שואל - מי הרופא שלך? אני רוצה לדעת מה הסוד שלו", המשיך ברוח מבודחת. לאחר מכן לקח כוס יין וברך את פרס בעברית: "עד 120".

ארוחת ערב בית הנשיא. רויטרס
שולחן הכבוד ובו פרס, אובמה ונתניהו/רויטרס

בהמשך התייחס הנשיא האמריקאי לחג החירות המתקרב והסביר שההגדה מדברת על הניסיון האנושי, "איך לעולם לא נוכל להפסיק לחפש מה שגורם לנו לקוות לעתיד טוב יותר".

בחלק האומנותי של ארוחת הערב החגיגית בבית הנשיא התקיימה הופעה קצרה של הזמרת ריטה, ששרה את השיר "ירושלים של זהב" בביצוע חדש, ולאחר מכן הופיע דוד ד'אור ששר את השיר Amazing Grace. בסיום ארוחת הערב ילווה הנשיא פרס את הנשיא אובמה לרכבו, מה שיינעל את יומו השני של ביקור אובמה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully