וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרו-פלסטיני? אובמה אמר "ישראל" 82 פעמים בנאום

המילה פלסטינים על הטיותיה לעומת זאת, נאמרה בבנייני האומה רק 21 פעמים. עוד עולה מהגיגי נשיא ארה"ב: שלום וביטחון - אין, מלחמה והתנחלויות - אאוט. האם פולארד נאמר?

צילום: סטלינק, עריכה: רן מנחם

ישראל 82 - פולארד 0: נשיא ארה"ב שנאם הערב (חמישי) בבנייני האומה בירושלים ריגש רבים, אך אכזב אחרים. אובמה לא הכזיב ומחיאות כפיים סוערות נשמעו לכל אורך הנאום ולמעט תקרית אחת, לא נרשמו הפרעות. האם הנשיא האמריקאי היה פרו-ישראלי או פרו-פלסטיני בנאומו? סטטיסטיקת הנאום מספקת, אולי, תשובה לשאלה.

ביקור אובמה בישראל - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
ביקור הנשיא אובמה בישראל: עדכונים שוטפים
אובמה לציבור הישראלי: ”מנהיגים לא יעשו שלום אם לא תדרשו זאת”
הסטודנט שהפריע לאובמה: "צעקתי נגד הכיבוש"
אובמה לא דרש הקפאה בהתנחלויות: "כך לא נגיע להסכמה"

נאום אובמה בבנייני האומה, מרץ 2013. AP
חיזק את הקשר בין ישראל וארה"ב? אובמה בבנייני האומה/AP

מבין המדינות שהוזכרו בנאום, ישראל כמובן תפסה את המקום הראשון, במרחק רב מהיתר. המילה "ישראל" על הטיותיה נשמעה בנאום 82 פעמים, כמו לדוגמא בדבריו לפיהם, הקשרים בין המדינות "החלו רק 11 דקות לאחר העצמאות הישראלית, כאשר ארה"ב הייתה האומה הראשונה להכיר במדינת ישראל. לעומת זאת, הפלסטינים, שפנייתם להיחשב כמדינה משקיפה באו"ם התקבלה למרות התנגדות ארה"ב, צוינו בנאום רק 21 פעמים. עם זאת, הדברים היו ברורים: "שימו את עצמכם בנעליהם של הפלסטינים, הביטו על העולם דרך עיניהם. זה לא הוגן שילדה פלסטינית לא יכולה לגדול במדינה משלה, וחיה את חייה בנוכחות צבא זר. זה לא צודק כשמתנחל שפוגע בפלסטינים לא נענש. זה לא הוגן למנוע מפלסטינים לעבוד את אדמותיהם, להגביל את חופש התנועה של סטודנט בגדה המערבית, או לעקור משפחה פלסטינית מביתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
צופי בנאום אובמה, מרץ 2013. דרור עינב
צופים בנאום אובמה/דרור עינב

"ארצות הברית" הוזכרה 11 פעמים במהלך הנאום ואילו "איראן" ו"סוריה" הוזכרו בהתאמה שבע וחמש פעמים. המילה "גרעין" הוזכרה גם היא חמש פעמים, ארבע מתוכן בהקשר האירני: "הבהרתי את עמדתי: אסור לאיראן להשיג נשק גרעיני".

האם אובמה מבקש באמת לחתור להשגת הסכם שלום בין הישראלים והפלסטינים? לפחות בנאום, השלום מנצח את המלחמה. 26 פעמים הוזכרה המילה "שלום", לעומת שמונה פעמים שהוזכרה "מלחמה" ועוד שש פעמים שהוזכרה המילה "טרור". "ביטחון" הוזכרה 19 פעמים. "שלום לא מתחיל רק בתכניות של מנהיגים, אלא בלב העמים. לא רק דרך תהליך מחושב, אלא באמצעות הקשרים היומיומיים", אמר הנשיא האמריקאי וקרא לישראלים לדרוש מהפוליטיקאים להביא את השינוי.

נשיא ארה"ב ברק אובמה ויו"ר הרשות אבו מאזן אחרי מסיבת עיתונאים ברמאללה, מרץ 2013. רויטרס
"שלום לא מתחיל רק בתכניות של מנהיגים, אלא בלב העמים". אובמה ואבו מאזן/רויטרס

המילה "יהודי" על הטיותיה הוזכרה בנאום 19 פעמים בסך הכל, לעומת שלוש פעמים "ערבי". "ירושלים" הוזכרה ארבע פעמים, "תל אביב" פעם אחת ואילו המילה "התנחלויות" על הטיותיה הוזכרה פעמיים. אובמה חרק שיניו והצליח להשחיל גם 10 מילים בעברית במהלך הנאום, ובין "שלום" ו"תודה", השחיל גם בדיחה על תכנית הסאטירה של ערוץ 2: "כמו שאתם יודעים, כל דרמה ביני לבין חברי ביבי לאורך השנים הייתה תסריט שייצר חומרים ל'ארץ נהדרת'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully