וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליט לחוקריו: "לא הקשבתי לתדרוך לפני החטיפה"

בכתבה של בן כספית שתפורסם מחר ב"סופהשבוע" מסופר על התחקיר שנערך לחייל שנחטף על ידי חמאס. הוא סיפר שהועבר בין משפחות בעזה, שצפה במונדיאל 2010 ושלא שבת רעב

גלעד שליט, ששוחרר בחודש אוקטובר 2011 משבי החמאס שנמשך חמש שנים וחצי, משחזר בכתבה של בן כספית שתפורסם מחר (שישי) בעיתון "סופהשבוע" על החטיפה, על תקופת השבי וכן על חקירתו בידי כוחות הביטחון הישראליים עם שובו ארצה. שליט סיפר מדוע בעת החטיפה השאיר את נשקו בטנק ולא נלחם במחבל שחטף אותו. לטענתו, הוא היה שרוי בהלם ולכן לא יצא מהטנק. "הטנק נראה לי מקום בטוח יותר משם, בחוץ", אמר לחוקריו, "בחוץ מסוכן. בפנים מוגן". "לא חשבת לירות במחבל?" נשאל. "לא חשבתי על כלום", ענה, "הייתי בהלם", ולכן לטענת כספית, לא היה ב"מוד" של לחימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיבל יחס טוב ואכל מזון "עזתי". שליט ביום שחרורו/מערכת וואלה!, צילום מסך

שליט נחקר עם שובו ארצה וחשש מהפגישה עם החוקרים. עם זאת, החוקרים ציינו כי הוא עשה זאת בגילוי לב מעורר כבוד חרף הבושה שחש במה שסיפר להם. ייתכן כי רגשות אלה נבעו מכך שהוא בעצמו הודה שבתדרוך שלפני הפעולה שבמהלכה נחטף, לא היה קשוב להוראות המפקדים. "המפקד הקשיב, זה מספיק, סמכתי עליו", העיד. עוד מגלה התחקיר כי שליט לא הקשיב לדברי מ"פ הגזרה שהתריע מפני נסיון חטיפה ולא היה מודע לכך שבטווח קרוב אליו היו כוחות שניתן היה להזעיק במקרה הצורך.

סמוך לנקודת החטיפה היו שני צוותים של סיירת "יהלום" מחיל ההנדסה שסיימו מארב כחצי שעה לפני האירוע. לפי הכתבה, שליט לא ידע על קיומם מאחר שלא הקדיש קשב רב לתדרוך לפני היציאה. "הוא יצא לפעילות מבצעית בלי לדעת מה מתרחש סביבו", כותב כספית, הוא היה מה שנהוג לכנות בצבא 'ראש קטן'".

בתקופת השבי הארוכה ברצועת עזה, הועבר שליט בין כמה משפחות פלסטיניות במקומות שונים ברצועה. כמו כן, שליט סיפר לחוקריו שלא עבר עינויים, "למעט הצקות בימים הראשונים". לחוקריו סיפר ששוביו היכו אותו בימים הראשונים, קשרו אותו לסורגים, אבל פסקו לנהוג כך שכן חששו מפגיעה בו.

עוד סיפר שליט לחוקריו כי נהנה מיחס טוב בשבי, נהג לאכול אוכל עזתי ובעיקר חומוס, האזין לרדיו, צפה בטלוויזיה ולעתים נדירות אף גלש באינטרנט. כמו כן, סיפר שלא שבת רעב ולא שקל לעשות זאת. "הוא שמע את כל הדיווחים על מבצע 'עופרת יצוקה', הוא ראה את כל משחקי המונדיאל בשנת 2010 וזכר בדיוק איזה משחק ראה ביום שהעבירו אותו ממשפחה אחת לאחרת", צוין בכתבה, "אגב, זה היה משחק של נבחרת ספרד – הנבחרת שזכתה בסופו של דבר בטורניר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully