וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס חשף תמונות חדשות של גלעד שליט רגע לפני שחרורו

ניר יהב

18.10.2012 / 18:33

בסרט "האשלייה המתנפצת" ששידר חמאס, המשחזר את חטיפת שליט, הוצגו גם תמונות חדשות מיום השחרור. בין היתר, נראה שליט כשהוא מדבר עם המתאם דוד מידן בסקייפ ממסוף רפיח

צילום: סרטון שהועלה ליו-טיוב, עריכה: מיכאל ברגמן

במלאת שנה לביצוע עסקת חילופי השבויים, שודר הערב(חמישי) בכלי התקשורת הפלסטיניים הסרט "האשלייה המתנפצת", המשחזר את התכנון והביצוע של חטיפת גלעד שליט ב-2006 על ידי חמאס. בסרט בן ה-45 דקות מתראיינים בכירים בחמאס, כמו גם פעילים בזרוע הצבאית של הארגון, שלקחו חלק בחטיפתו של שליט, אך גם מוצגות תמונות חדשות של שליט מיום השחרור.

בין היתר, נראה שליט כשהוא מוכנס לרכב מסוג מרצדס, בו הוא הועבר לידי המצרים, ולאחר מכן לישראל במעבר רפיח. כמו כן, נראות תמונות של שליט כשהוא משוחח עם המתאם הישראלי במשא ומתן לשחרורו, דוד מידן, ועם נציגי השב"כ וצה"ל באמצעות תוכנת ה"סקייפ" ממחשב במסוף רפיח, לפי שחרורו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגעים לפני השחרור/מערכת וואלה!, צילום מסך

האסיר המשוחרר ובכיר חמאס עבד אל-עזיז עמרו, אמר בסרט כי העובדה שחמאס הצליח לשמור על שליט במשך כל כך הרבה שנים מבלי שאף אחד לא ידע היכן הוא נמצא היא "מקור גאווה".

פעיל בזרוע הצבאית של חמאס, המכונה "אבו סאלח", שפיקד על חטיפתו של שליט, אמר בסרט שלאור מצבם הקשה של האסירים הפלסטינים בכלא הישראלי, "לא היה מנוס מלבצע פעולה איכותית וגדולה מאוד, פעולה חסרת תקדים שתוכיח לכולם שפלגי ההתנגדות חזקים ושיש להם יכולת לשחרר אסירים".

"ההנהגה הצבאית של חמאס החליטה לבצע פעולה איכותית ורצינית ברצועת עזה", הוסיף. "בחרנו את מקום הפעולה לאחר התייעצויות ארוכות ומעקבים רבים. החלטנו לחדור לתוך שטח האויב על ידי חפירת מנהרה שתגיע לתוך שטחי האויב ושם לתקוף בסיס צבאי ישראלי. בחרנו את בסיס 'תלם', שהוא בסיס מודיעיני צבאי שנמצא ליד מעבר כרם שלום".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלעד שליט מדבר עם ראש צוות המו"מ הישראלי דוד מידן ממסוף רפיח/מערכת וואלה!, צילום מסך

פעיל נוסף, המכונה "אבו זיאד", שצילם את הפעולה, סיפר כי הוא וחבריו ביצעו מעקב ממושך אחר פעילות החיילים הישראלים. אבו סאלח הוסיף: "לאחר שסוכם אילו פלגים יקחו חלק בפעולה, הוחלט היכן להתאמן לפעולה הגדולה הזו". פעיל נוסף המכונה "אבו חמזה", שלקח אף הוא חלק בפעולה, סיפר כי מתוך עשרה פעילים שהתאמנו - נבחרו שבעה מהם לבצע את הפעולה, "והשבעה הללו התאמנו לקראת ביצוע פיגוע התאבדות".

לדברי "אבו סאלח", שבעת הפעילים שהשתתפו בפעולה התאמנו במשך זמן רב, בין השאר כיצד להילחם "פנים אל פנים". פעיל נוסף סיפר: "עברנו אימונים כיצד לחטוף חיילים וכיצד לשמור עליהם בחיים". לדבריו, יומיים לפני הפעולה, הוחלט לתת לפעילים מנוחה, אולם לא התאפשר להם ליצור קשר עם גורמים מבחוץ "כדי להבטיח שדבר הפעולה לא ידלוף".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שליט מוכנס לרכב בדרכו לידי המצרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי הפעילים שלקחו חלק בפעולה, כל אמצעי הקשר והציוד הטכנולוגי שבהם הם עשו שימוש היו שייכים לזרוע הצבאית של חמאס. עוד אמרו כי יומיים לפני ביצוע הפעולה, הם שיגרו קסאמים לעבר יישובי הנגב המערבי. לטענת "אבו סאלח", רק "שעות ספורות לפני שעת ה-ש', נאמר לפעילים מהי בדיוק הפעולה שאליה הם נשלחים. אמרנו להם מהי תכנית הפעולה, מהי תכנית הנסיגה ומהם פרטי הפעולה".

"ב-25 ביוני 2006 לפנות בוקר יצאנו לדרך", סיפר "אבו סאלח". "אבו זיאד" סיפר כי הוא וחבריו הועברו באישון לילה בשתי מכוניות לבית שכור "שנמצא במקום רחוק". לדבריו, הוא וחבריו "הופתעו לגלות" שהמנהרה שדרכה הם צריכים לעבור לתוך הבסיס בשטח ישראל נמצאת בתוך אותו בית שבו הם נמצאים. "שם נתנו לנו את הנשק והציוד, ולבשנו מדי צבא ישראלים".

"החלק הקשה ביותר - הכניסה לבסיס"

"אבו סאלח" סיפר שהפעילים הפלסטינים עברו במנהרה, הגיעו לשטח הבסיס "והופתעו לגלות מקום ריק". לדבריהם, הם ראו ג'יפ צבאי במרחק 300 מטר מהם והתייעצו עם מפקדי הפעולה אם להתעמת עם יושבי הג'יפ ולנסות לחטוף מישהו מהם, אולם המפקדים הפלסטינים "התעקשו שהפעולה תתבצע כפי שתוכננה". "אבו סאלח" אמר עוד כי ההסתננות לתוך שטח הבסיס הייתה "החלק הקשה ביותר".

בשלב זה, ירו הפעילים פצמ"רים לעבר הבסיס והתחלקו לארבע חוליות, כשאחת מהן פושטת על טנק המרכבה ואחרת פושטת על "המגדל האדום" בבסיס, כלשון "אבו סאלח". "אבו זיאד" סיפר כי הוא וחבריו ירו פגז לעבר טנק המרכבה והשליכו לתוכו רימונים. בכל אותו זמן, נורתה אש על ידי החולייה השנייה לעבר "המגדל האדום". בשלב זה, נפגעו מספר פעילים פלסטינים ו"לא יכלו להשלים את הפעולה". לאחר מכן, השחקן המגלם בסרט את גלעד שליט בסרט נראה כשהוא לכאורה מסגיר את עצמו לידי חוטפיו. בנוסף, בניגוד לדיווחים על כך ששליט היה פצוע בעת שהועבר לתוך שטחי עזה, השחקן המגלם אותו אינו נראה פצוע, אלא רץ ביחד עם חוטפיו הפלסטינים לתוך עזה. לאחר מכן הוא מועלה באיומי נשק לתוך רכב מילוט שנמלט מהמקום תוך שניות. הפעילים הפלסטינים עדכנו את מפקדיהם כי "לקחו חייל בשבי".

סרטון אחר של החמאס: חטיפת חייל כקלף מיקוח

בנוסף, שחרר היום ארגון חמאס סרטון אחר, בו אין כלל מילים, אך הבטחה ברורה לשחרור עוד אסירים באמצעות חטיפת חייל צה"ל. בסרטון נראה אסיר פלסטיני היושב בתא חשוך, עד שבהמשך חוטפים פעילים חייל, שישוחרר תמורתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully