וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעם לפגם בהגדה של פסח: 4 אחים, רק ה"רשע" חילוני

על הכריכה של ההגדה מופיעים שלושת האחים מסיפור ההגדה המוכר, כשעל ראשם של החכם, תם וזה שאינו יודע לשאול מצויה כיפה, ורק האח הרשע הוא ילד חילוני. "מדובר במגמה"

כנגד ארבעה בנים דיברה התורה – אחד חכם, אחד תם, אחד שאינו יודע לשאול ואחד - חילוני. כך, לפחות, לפי הגדה של פסח בהוצאת "ספר לכל" הנמכרת בחנויות צומת ספרים וכן באתר האינטרנט של הרשת. על כריכת ההגדה, תחת הכותרת "הגדה של פסח לילדים", מופיעות תמונות של ארבעה ילדים המייצגים את ארבעת האחים מסיפור ההגדה, כששלושת האחים ה"טובים" – חכם, תם ושאינו יודע לשאול הם חובשי כיפה, ורק הילד ה"סורר" – הרשע – הוא חילוני למהדרין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רשע, מה הוא אומר? כנראה שלא דבר תורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלומי בן דוד, סיפר לוואלה! חדשות כי בנו הוא זה שהפנה את תשומת לבו להגדה. "בני לומד בבית ספר דתי, ודווקא הוא שם לב לזה ולא אני. אני אדם מסורתי, שהדת חשובה לו, אבל מאוד לא אהבתי לראות שבחרו להציג דווקא את החילוני כרשע, בעוד שהשאר חושבים כיפות". שלומי ציין כי "כשמדובר בחג החירות של העם היהודי כולו, ראוי שנזכור לשמור על אחדות העם ולא לקטלג האחד את השני על סמך אמונה אישית, ודאי שלא לכנות את השונה 'רשע'".

"נותנים במה להוצאות הספרים ללא צנזורה"

לדברי ניר, מנהל התוכן של אתר צומת ספרים בפייסבוק, מדובר במגמה. "אני עובד כאן כשנתיים וחצי, וכבר בפסח הקודם נתקלתי בהגדות דומות לילדים", סיפר לוואלה! חדשות. "בשנה שעברה לדעתי היו יותר כאלה בשוק, השנה פחות כי היה סביב זה 'באזז' בפייסבוק, לפני כמה חודשים".

מרשת צומת ספרים, בה נמכרת ההגדה בימים אלה, נמסר כי "הרשת נותנת במה לאלפי כותרים ולהוצאות הספרים ללא צנזורה. לבירור המקרה הספציפי ניתן לפנות להוצאת הספרים הרלוונטית". מהוצאת "ספר לכל", המוציאה לאור של ההגדה, טרם נמסרה תגובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully