וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזר הדין בפרשת רמדיה: עונש מאסר לטכנולוג המזון

21.3.2013 / 11:03

לאחר שהורשע בגרימת מוות ברשלנות, נידון פרדריק בלק ל-30 חודשי מאסר. מנכ"ל החברה גדעון לנדסברגר נידון למאסר על תנאי וקנס של 10,000 שקלים. המשפחות: "נעשה צדק"

סוף לפרשה שהסעירה את המדינה: בית משפט השלום בפתח תקווה גזר היום (חמישי) 30 חודשי מאסר בפועל על טכנולוג המזון של חברת רמדיה, פרדריק בלק, שהורשע בחודש שעבר בגרימת מותו ברשלנות של התינוק אבישי זיסר. על מנכ"ל החברה, גדעון לנדסברגר, שזוכה מעבירות של גרימת מוות והורשע בעבירה של אי-מילוי תקן, נגזרו שלושה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 10,000 שקלים.

גזר דין בפרשת רמדיה- פרדריק בלק טכנולוג המזון של החברה, מרץ 2013. דרור עינב
טכנולוג המזון של חברת רמדיה, פרדריק בלק, הבוקר בבית המשפט/דרור עינב

בתום שנים ארוכות של דיונים, הכריע בחודש שעבר בית המשפט בפרשה שעוררה סערה גדולה ברחבי המדינה. בית משפט השלום בפתח תקווה זיכה את לנדסברגר ואת אחד מבעלי החברה, משה מילר, מעבירות של גרימת מוות בפרשה שאירעה לפני עשור. לצד זאת, טכנולוג המזון בלק הורשע כאמור בגרימת מותו ברשלנות של התינוק אבישי זיסר.

בגזר הדין, התייחסה שופטת בית משפט השלום פתח תקווה ליה לב און לטרגדיה שפקדה את משפחות הנפגעים ואת הנאשמים. "מדובר בטרגדיה קשה שגרמה זעזוע וכאב לכל המעורבים, קורבנות ומשפחותיהם, נאשמים בעבירות רשלנות – אלו שהורשעו, ואלו שזוכו בהליך הפלילי. טרגדיה שהותירה אחריה כאב עצום ותמיהה גדולה למה צריך היה לבוא עלינו אסון שכזה", אמרה.

גזר דין בפרשת רמדיה- מנכ"ל רמדיה גדעון גידי לנדסברג, מרץ 2013. דרור עינב
נאשם בין היתר בהפצת מחלה מסוכנת. לנדסברגר/דרור עינב

במתן גזר הדין, הביאה השופטת בחשבון את עברם הנקי של הנאשמים והחרטה שהביעו, אך הדגישה את העובדה ש-15 תינוקות נפגעו כתוצאה מהמחדל. "בפרשה זו מדובר בריבוי נפגעים, לא מדובר ב'אותו מעשה' אלא ב-15 מקרים, 15 תינוקות שחלו, ואחד נפטר. במקום שכזה, חל המבחן המהותי–מוסרי, הבוחן את אינטרס קורבן העבירה, הערך הנפגע ושיקולים מוסריים ערכיים", הסבירה. "כאשר תינוקות רבים ניזונים על אותה הפורמולה, וצפוי כי יינזקו בגינה, לא ניתן להתייחס למעשה כאל נזק יחידני, אלא כאל נזק המוני שהאחראים לו מתעלמים מערכיה הבסיסיים של החברה, וראויים להכבדה בעונש".

מיכל זיסר, אמו של אבישי שאיבד את חייו בעקבות צריכת הפורמולה, הביעה שביעות רצון מגזר הדין. "לדעתי נעשה פה צדק במונחים משפטיים נטו", אמרה בתום הדיון. "כמובן שהעונש היה יכול להיות מצטבר, אבל כשאני מדברת על מה שקרה פה ובעקבות כל מיני פסקי דין בגרימת מוות ברשלנות, אני בהחלט מרוצה. האדמה פה במדינה שלנו ספוגה בדם של אנשים שפשוט נפטרו ונספו כתוצאה ממחדלים". היא הוסיפה כי "זה יום גדול למערכת המשפט בישראל. אני תמיד האמנתי בה והאשימו אותי בנאיביות מסוימת ואני מאוד מקווה שעבור כולנו זה יהווה תקדים משפטי שלא ניתן לזלזל בבני אדם".

גזר דין בפרשת רמדיה- מיכל זיסר שביתה נפטרה, מרץ 2013. דרור עינב
מיכל זיסר, אמו של התינוק אבישי זיסר, בבית המשפט, הבוקר/דרור עינב

אמיר נטי, אביה של נטע שנפגעה מצריכת הפורמולה, אמר בסוף הדיון שהוא שמח שנסגר המעגל. "זה לא יום שמח לאף אחד, גם לא לנו כמשפחות וגם לא לנאשם, אך יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מכך שבית המשפט פסק עונש חמור וחסר תקדים בפרשה", אמר. "מבחינתי, אני שמח כי אחרי החירות שנלקחה מאתנו, מישהו אחר גם משלם עליה בחירות שלו, אבל זה יום עצוב. אנחנו לא הולכים לחגוג אותו. אני אישית הלכתי ולחצתי לבלק את היד ואיחלתי לו חג שמח. אני בטוח שהוא איש טוב ולא עשה את זה בכוונה".

בלק אמור להתחיל לרצות את עונשו ב-5 במאי, יום הולדתה העשירי של נטע. "רצה הגורל וה-5.5 הוא יום ההולדת של נטע ובאותו יום יהיה מי שישלם את המחיר על הפרשה העגומה והחמורה הזו", אמר אביה. "בשבילי זה לא מתנת יום הולדת לנטע כי אף אחד לא רצה לקחת חלק בפרשה זו. אני מקווה שלא נזכה לראות פרשות כאלה בעתיד".

עו"ד ישראל לשם, בא כוחו של גדעון לנדסברגר, הביע שביעות רצון מגזר הדין. לעומתו עו"ד נתי שמחוני, בא כוחו של בלק, אמר שמדובר בפסק דין שגוי והבהיר כי בכוונתו לערער עליו. "אנו כואבים את כאבם של המשפחות ומחבקים אותן גם בעת הזו. יחד עם זאת, היום ניתן עונש כבד מנשוא", אמר. "אנו סבורים שהעונש הזה אינו מוצדק בנסיבות העניין. אנו סבורים שנפלו משגים מהותיים בהכרעת הדין. פנינו לבית המשפט לערעור ואנו מקווים שבזמן חג החירות בית המשפט יראה את התמונה נכונה כפי שאנו מבינים אותה ויביא לו שוב גם את חירותו וגם את כבודו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully