וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל ירי הרקטות: הנשיא אובמה ביקר במוזיאון ישראל

21.3.2013 / 10:42

זמן קצר לאחר מטח הרקטות שנורה מרצועת עזה לשדרות, ביקר נשיא ארה”ב במוזיאון שבירושלים, בלוויית ראש הממשלה. בהמשך היום יגיע לרמאללה, ובערב יישא נאום בבנייני האומה

צילום: סטלינק, עריכה: גדי וינסטוק

יומו השני בישראל של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, החל הבוקר (חמישי) בביקור במוזיאון שבירושלים. לאחר מכן ימשיך הנשיא לרשות הפלסטינית, ויעשה דרכו לרמאללה. אחר הצהריים ישוב אובמה לישראל ויפנה לציבור הישראלי בנאום בבנייני האומה, ולאחר שייפגש גם עם יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', יסעד עם נשיא המדינה שמעון פרס.

ביקור אובמה בישראל - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
ביקור הנשיא אובמה בישראל: עדכונים שוטפים
גם העולם מתעניין: "אובמה הקסים את הישראלים"
כשאובמה פגש את לפיד: "היזהר במה שאתה מאחל לעצמך"
אובמה נאם בעברית: ”טוב להיות שוב בארץ”
אובמה בבית הנשיא: "אין לישראל ידידה טובה יותר מאשר ארה"ב"

נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור במוזיאון ישראל, מרץ 2013. עמוס בן גרשם, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
אובמה בהיכל הספר במוזיאון ישראל, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשם, לע"מ

בביקורו במוזיאון ישראל ערך אובמה סיור עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בהיכל הספר וסקר את המגילות הגנוזות. לאחר מכן נכנס אובמה לחלק אחר של המוזיאון שבו הוקמה תערוכה טכנולוגית שמציגה פיתוחים של תעשיית ההיי טק הישראלית. אובמה לחץ את ידי הנוכחים ופגש את הזמר דודו פישר, וזה שר לכבודו "עושה שלום במרומיו".

לשירה הצטרפו הנוכחים, ואובמה אמר: "יפה מאוד". פישר סיפר לאחר מכן כי "ראש הממשלה ביקש שאשיר. אובמה נראה מאוד נרגש. זה היה ספונטני ומרגש מאוד". אובמה אמר לאחר השיר: "זה היה יפה מאוד", והמשיך למיצגי התערוכה. בין השאר הוצגו בפניו רובוט ומצלמה לאיתור נפגעים באזורי פיגוע וקריסה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור במוזיאון ישראל, מרץ 2013. עמוס בן גרשם, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ואובמה, הבוקר במוזיאון ישראל/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשם, לע"מ

מוקדם יותר הבוקר זכה אובמה לקבלת פנים לא-ידידותית, כאשר מטח רקטות נורה מרצועת עזה לשטח ישראל. אזעקת צבע אדום נשמעה בשדרות וביישובים סמוכים ותושבים דיווחו כי שמעו פיצוצים. שתי רקטות נחתו בשדרות, אחת מהן בחצר של בית. במקום ישנם מספר נפגעי חרדה. הרקטה השנייה נחתה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. התושבים נקראו להיכנס למרחבים מוגנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אובמה בוחן פיתוחים טכנולוגיים במוזיאון ישראל, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון קיבל הבוקר עדכון על מטח הרקטות לעבר העיר שדרות יקיים הערכת מצב לאור ההתפתחויות. גורם ביטחוני העריך כי חמאס לא עומד מאחורי ירי הרקטות, אלא ארגונים סוררים שפועלים בניגוד להנחיותיו.

מסיבת עיתונאים בבית ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית ברק אובמה, מרץ 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ואובמה במסיבת העיתונאים בבית ראש הממשלה, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אמש, בתום פגישה שארכה למעלה משעתיים וחצי, כינסו אובמה, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסיבת עיתונאים ומסרו בה הצהרה משותפת בנושאים מדיניים. אובמה הגיע בתום ביקור בבית הנשיא ופגישה עם נשיא המדינה שמעון פרס, למעונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במרכז ירושלים. שני האישים נועדו יחדיו וסעדו במשותף בארוחת ערב חגיגית. בתום הסעודה, שב אובמה למלון המלך דוד בו העביר את הלילה.

נתניהו ביקש להודות לאובמה על ביקורו ההיסטורי בישראל. "אני שמח על ההזדמנות שניתנה לי. אנחנו מקווים שנגרום לך להרגיש בבית, שתהיה לנו ההזדמנות להתחיל לדון בנושאים החשובים שבראשם המרדף הנחוש של אירן אחר נשק גרעיני", אמר. "הבהרת שאתה נחוש למנוע את זה. אני מעריך את עמדתך, אני מעריך את העובדה שפעלת דרך דיפלומטיות וסנקציות חזקות. אתה מכיר את עמדתי, דיפלומטיה וסנקציות חייבות להיות מגובות באיום צבאי ברור. אני רוצה להודות לך שוב על כך שאתה תמיד מבהיר את הצורך של ישראל להגן על עצמה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רק לפני שני דורות העם היהודי היה חסר הגנה", המשיך נתניהו. "היום יש לנו הזכות והיכולת להגן על עצמנו. כפי שאמרת, המהות של מדינת ישראל ושל הלידה מחדש של המדינה היהודית היא הגשמת החלום העתיק של העם. אתה יודע שישראל לעולם לא תוותר על הזכות להגן על עצמה, אפילו לא עבור חבריה הטובים ביותר, ואין לנו חבר טוב יותר מארה"ב".

נתניהו התייחס למלחמת האזרחים בסוריה, שנכנסה לא מכבר לשנתה השלישית. "בסוריה אנו חוזים בטבח, אנו נחושים למנוע את הגעת הנשק הכימי בסוריה לידיים הלא נכונות, ואין ספק שהדרך היחידה לעשות זאת היא בשיתוף פעולה", אמר. "ממשלתי החדשה הושבעה לפני יומיים. אני יודע שהיו שאלות בנוגע למדיניות הממשלה החדשה בנושא השלום. ישראל נותרה מחויבת לחלוטין לפתרון שתי מדינות לשני עמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully