וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בכיפת ברזל: "אתם עושים עבודה נפלאה"

בכירי צה"ל ערכו לנשיא האמריקאי ביקור בסוללת הטילים שהוצבה בנתב"ג, אשר פותחה בשיתוף פעולה עם האמריקאים. אובמה התרשם מיכולות המערכת ואמר: "זאת שותפות טובה"

צילום: סטלינק, עריכה: יאיר דניאל

לאחר קבלת הפנים הממלכתית שערכו נשיא המדינה וראש הממשלה לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, עם נחיתתו היום (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון, נסעה הפמליה הנשיאותית למתחם שבו הוצבו מערכות ההגנה האווירית שפיתחה התעשייה הביטחונית בישראל בשיתוף עם האמריקאים. "אתם עושים עבודה נפלאה. זאת שותפות טובה", אמר אובמה למפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, שסקר בפניו את היכולות של אותן מערכות, יחד עם בכירי חיל האוויר, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ וחיילי היחידה המפעילה את המערכת.

ביקור אובמה בישראל: סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
משדר מיוחד: נשיא ארה"ב ברק אובמה נוחת בישראל
ברשות יבקשו מאובמה: שריוניות, נשק ושחרור אסירים
אובמה ינחת היום, ועמו גם שיבושי התנועה בבירה

ברק אובמה ובנימין נתניהו בסיור בסוללת כיפת ברזל. לשכת העיתונות הממשלתית
אובמה ונתניהו סוקרים את מערכות ההגנה/לשכת העיתונות הממשלתית

בדרכו למקום שאל אובמה את המארחים לאן לפנות ונענה: "לך בעקבות הקו האדום", שסומן על הקרקע. אובמה ונתניהו התבדחו על הנושא שכן ראש הממשלה הישראלי מצפה שהנשיא האמריקאי יאמר לו מה "הקו האדום" שלו במאבק בתכנית הגרעין של אירן. מפקד חיל האוויר הסביר לנשיא אובמה על המערכות השונות ולאחר מכן הצטרף לתמונה קבוצתית עם החיילים ועם ראש הממשלה נתניהו. אובמה נכנס לעמדת השליטה והבקרה במערכת כיפת ברזל והתעניין בביצועי הסוללה ובהישגי המערכת מאז שנפרשה בדרום הארץ. קציני מערך ההגנה האווירית אמרו כי עד כה יורטו 85% מהרקטות שנורו לעבר ישראל. אובמה אמר כי הוא מבין את משמעות הנתונים. "הייתי בשדרות ושמעתי למה גורמות הרקטות". אנשי משרד הביטחון וקציני הצבא הודו לנשיא האמריקאי על מימון הפרויקט ועל שיתוף הפעולה. הם הוסיפו כי יש משמעות רבה להגנת העורף במלחמה כאשר האיום הוא א-סימטרי. אובמה הסיר את הז'קט מפאת החום הכבד בדרכו למסוק שהטיסו לירושלים, ולאחר מכן גם נתניהו עשה כן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ברק אובמה ובנימין נתניהו בסיור בסוללת כיפת ברזל. לשכת העיתונות הממשלתית
"עבודה נפלאה". אובמה עם חיילי היחידה המפעילה את סוללות כיפת ברזל/לשכת העיתונות הממשלתית

המערכות שהוצבו בנמל התעופה בן גוריון כוללות דגם של סוללת "כיפת ברזל", המיועדת ליירט טילים בטווח קצר, סוללת "שרביט קסמים", הטיל העתידי שנמצא בפיתוח ונועד ליירט טילים בטווח בינוני וטילי שיוט, וכן דגם של סוללת החץ, המיועדת ליירוט בטווח ארוך. ארצות הברית נושאת במרבית נטל הפיתוח והמימון שלהן, ובירושלים מקווים שתמשיך לעשות זאת. בצה"ל תכננו תחילה להציג בפני אובמה את המערכות באחד הבסיסים באזור המרכז, אך בשל עלויות האבטחה הגבוהות והלוגיסטיקה הרבה הכרוכה בהחלטה, הוחלט לפרוש את הסוללות בבן גוריון. בתום הצגת המערכות המריא אובמה במסוק הנשיאותי לגבעת רם בירושלים.

ברק אובמה ובנימין נתניהו בסיור בסוללת כיפת ברזל. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ואובמה מזיעים/לשכת העיתונות הממשלתית

אתמול דיווח המגזין "טיים" כי ישראל הצליחה לצמצם משמעותית את עלות הייצור של הטילים המיירטים במערכת "כיפת ברזל". "השאלה העיקרית שכולם שואלים היא 'אתם יורים טיל יקר מול משהו מאוד זול'", אמר יוסי הורוביץ מהרשות לפיתוח אמצעי לחימה (רפא"ל). "אז המטרה הייתה להפחית עלויות". על פי הדיווח, עלות הייצור הופחתה מכמה מאות אלפי דולרים עבור כל טיל לכמה אלפים בודדים. "ההתייעלות ניכרת בכל מרכיבי המערכת, אך החיסכון הגדול ביותר הושג באמצעות הפחתת גודל ה'עיניים' של הטיל, המהוות את המרכיב היקר ביותר בו", נכתב ב"טיים". "הטיל המיירט ננעל על מטרתו באמצעות הנחיות המתקבלות מרדאר שנמצא בקצהו, שעמוס בחיישני תדרי רדיו שעלותם עצומה. אך רקטה המשוגרת מרצועת עזה עושה מסלול בליסטי פשוט: היא עולה למעלה ויורדת למטה. ברפא"ל הבינו שניתן לעקוב אחר מסלול הרקטה באמצעות מכ"ם המוצב על הקרקע, שבתורו משדר את המידע למיירט. רק כששני הטילים קרובים זה לזה מופעלת מערכת החיישנים במיירט עצמו".

נשיא ארה"ב ברק אובמה מבקר במערכת כיפת ברזל. רויטרס
נשיא ארה"ב ברק אובמה מבקר במערכת כיפת ברזל/רויטרס
ברק אובמה ובנימין נתניהו בנאום פרס, מרץ 2013. טלי מאייר
ברק אובמה ובנימין נתניהו בנאום פרס, מרץ 2013/טלי מאייר
אובמה, פרס ונתניהו על השטיח האדום, מרץ 2013. רויטרס
אובמה, פרס ונתניהו על השטיח האדום, מרץ 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully