וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לישראל וארה"ב אין ראיה לשימוש בנשק כימי בסוריה

20.3.2013 / 0:50

גורם ביטחוני בכיר אמר כי הדיווח על שימוש בנשק כימי על ידי המורדים בסוריה לא מבוסס על מידע מודיעיני. גורם אמריקאי: "אין ראיה שהמורדים או צבא אסד ירה טיל כימי"

הממשל האמריקאי דחה את ההאשמות של השלטונות בדמשק, לפיהן כוחות המורדים הסורים, המתנגדים למשטרו של הנשיא בשאר אסד, עשו שימוש בנשק כימי כלפי אזרחים. דוברת מזכירות המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד, אמרה אתמול(שלישי) כי מדובר בניסיון נואש של משטר אסד להסיח את דעת הקהל העולמית ממעשיו הנפשעים במהלך ניסיון ההתקוממות נגדו. בכיר אמריקאי אמר לסוכנות הידיעות AP כי אין כל ראיה לכך שהמורדים הסורים ואף צבא סוריה עשו שימוש בנשק כימי במהלך הקרבות שניטשו בין הצדדים אתמול בבוקר בצפון סוריה. גורם ביטחוני בכיר אמר אמש כי הדיווחים על השימוש בנשק הכימי בסוריה מתבססים על מידע שמקורו בכלי תקשורת, בהם רשת אל-ג'זירה. הוא הוסיף כי אין אימות מודיעיני לכך. נראה כי אין ראיה חד משמעית לשימוש בנשק כימי, והדיווחים מסתמכים על התמונות ששודרו בתקשורת הסורית.

בסיס של חיל האוויר הסורי בכפר א-גוטה שבפאתי דמשק, שחיילי הצבא הסורי גורשו ממנו על ידי המורדים. נובמבר 2102. רויטרס
בסיס טילים שלכדו המורדים/רויטרס

"אין לנו סיבה להאמין כי ההאשמות הללו מצד המשטר הסורי הן לא יותר מניסיון מתמשך של אנשיו להכפיש את שמם של אנשי האופוזיציה הסורית וכן ניסיון להסוות את מעשי הזוועה כלפי אזרחי סוריה", אמרה נולנד. לדבריה, "אין בידינו אף ראייה לטענות המשטר הסורי לפיהן האופוזיציה הסורית מחזיקה בנשק כימי". סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה דיווחה אתמול בבוקר כי 15 בני אדם נהרגו בצפון המדינה מירי "רקטה שהכילה נשק כימי". לפי הדיווח של סוכנות סאנ"א, "מחבלים שיגרו רקטה שהכילה חומרים כימיים באזור חאן אל-עסל במחוז חלב", עוד נמסר כי "דיווחים ראשוניים מצביעים על 15 הרוגים, מרביתם אזרחים".

המורדים, מנגד, האשימו את צבא אסד בשימוש בנשק כימי בלחימה בעיר. "המשטר ירה עלינו רקטה לטווח ארוך החמושה בראש קרב כימי", אמר אחד ממפקדי "הצבא הסורי החופשי". ראש המרכז הסורי לזכויות אדם, רמי עבד א-רחמן, אמר כי 26 בני אדם נהרגו בתקיפה, בהם 16 חיילים. "היתר מתו בבית החולים", מסר. הוא לא ידע להגיד אם שאר המתים הם אזרחים או חיילים, ולא ידע לומר אם מדובר במתקפה של נשק כימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully