וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני קרע ההסכם הקואליציוני: "חרדים לא יתגייסו"

במשדר וואלה! אמר יעקב ליצמן כי "לפיד עשה קמפיין נגד תלמידי ישיבות ועשה הסכם קואליציוני נגדנו". ח"כ אייכלר: "מכבדים את יחימוביץ' בגלל עמדותיה החברתיות-כלכליות"

צילום מסך

החרדים נגד ממשלת נתניהו החדשה: ח"כ משה גפני (יהדות התורה) קרע היום (שני) מעל בימת הכנסת את עותקי ההסכמים הקואליציוניים על רקע סעיפי גיוס החרדים ואמר: "חרדים לא יתגייסו". זאת לאחר שחברי סיעתו יצאו בהפגנתיות ובקריאות "יהודי לא מגרש יהודי", בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו הקריא את שמו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט.

גפני נואם וקורע את דפי ההסכם הקואליציוני מעל דוכן הכנסת. טלי מאייר
גפני קורע את הסכם הקואליציוני מעל בימת הכנסת/טלי מאייר

במשדר וואלה! תקפו חברי כנסת מיהדות התורה את ראשי מפלגות הקואליציה. סגן שר הבריאות היוצא, ח"כ יעקב ליצמן, אמר כי "הבית היהודי עשו עלינו חרם וגם לפיד אמר שהם לא רוצים לשבת עם החרדים". סגן השר היוצא תקף את יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. "הוא אמר שהוא ידאג לחרדים. הוא חירף וגידף את הציבור החרדי", אמר בזעם. "הוא עשה קמפיין נגד תלמידי הישיבות. החרים אותנו במשא ומתן ועשה הסכם קואליציוני נגד החרדים. ועכשיו הוא רוצה לדאוג לנו – איך זה נראה בעיניך? זה כמו שאחמד טיבי יגיד שהוא ידאג למתנחלים. לא היית צוחק מזה?", תהה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ח"כ יעקב ליצמן וראש הממשלה בנימין נתניהו בהשבעת הממשלה, מרץ 2013. טלי מאייר
ליצמן ונתניהו במליאה, היום/טלי מאייר

ליצמן התייחס לאפשרות שמפלגתו תצטרף לקואליציה. "אני לא בא להציל אף ממשלה. אם מישהו עוזב, רק מועצת גדולי התורה יכולה לשנות את דעתי", אמר, והוסיף: "אני יכול להגיד שאני מתנגד בתוקף להיכנס לממשלה הזאת. אני לא גלגל חמישי". בתשובה לשאלה האם האופוזיציה בכנסת הקרובה תהיה לוחמת, התייחס ליצמן ליציאה מהמליאה בזמן נאום נתניהו ואמר: "אם תסתכל על מה שעשינו היום, תבינו".

"מסיתים את ההמונים נגנדנו"

ח"כ ישראל אייכלר הפנה את זעמו אל יו"ר הבית היהודי. במשדר וואלה! התייחס אייכלר למשא ומתן הקואליציוני שקדם להרכבת הממשלה ואמר: "מה שקרה הוא שאדון בנט חתם ברית עם לפיד ולא הפריע לו שגם לבני נמצאת בממשלה - בראש מגרשי היהודים". לדבריו, "לא תראו יהודי חרדי מרים יד על ביבי ומגרש יהודי. תראו אותנו מתגברים כמו ברוסיה הסובייטית, כמו בפולין, כמו בארץ עד בגין, אנחנו נמשיך לשמור על מצוות התורה".

הוא תקף גם את השוואתם של החרדים לערביי ישראל בכל הנוגע לשוויון בנטל. "ברגע שאתה משווה אותנו לערבים הישראלים אתה עושה לנו עוול נורא. הערבים תמיד נלחמו במדינת ישראל. כשאתה אומר שאנחנו לא רוצים להשתלב בתעסוקה זו עלילת דם ואתה מסית את ההמונים נגד החרדים", אמר. "אני לא רוצה לראות הסכם קואליציוני שהוא נגד שום ציבור. לא רוצה לראות גזרות של מיליארדים נגד העניים שיעבירו אותם לטייקונים. זה מה שנילחם נגדו באופוזיציה".

אייכלר התייחס לאפשרות של כניסה לממשלה ואמר: "היינו מעדיפים ללכת עם אנשים עם ערכים סוציאליים שבנו את המדינה". הוא דחה את הקביעה לפיה היה "גוש" ימין-חרדים והוסיף: " אנחנו לא אנשי ימין ולא אנשי שמאל. אנחנו אנשי תורה. מי שדואג לעניים, אנחנו נלך איתו". באשר ליו"ר האופוזיציה המיועדת, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', אמר: "אנחנו מכבדים אותה לא בגלל היותה אישה, אלא בגלל עמדותיה החברתיות-כלכליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully