וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: מוכנים לפשרה היסטורית עם הפלסטינים

18.3.2013 / 16:27

בנאומו במליאת הכנסת בטרם השבעת ממשלתו השלישית אמר ראש הממשלה כי "מלאכת הרכבת הממשלה הייתה קשה כמו קובייה הונגרית". על ביקור אובמה: "היחסים בשיא של כל הזמנים"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

שידור חי: משדר מיוחד מאולפן וואלה! בהנחיית ינון מגל

LIVE

יומיים לפני הגעת נשיא ארצות הברית ברק אובמה לביקור ראשון בישראל כנשיא, מאותת ראש הממשלה בנימין נתניהו לאובמה כי הממשלה החדשה שהוקמה בראשותו תהיה "גמישה" מבחינה מדינית.

"הממשלה החדשה בישראל מושיטה ידה לשלום עם הפלסטינים", אמר אחר הצהרים (שני) נתניהו מעל דוכן הכנסת בישיבה מיוחדת להשבעת הממשלה ה-33. לדבריו, "ישראל הוכיחה פעם אחר פעם שהיא מוכנה לפשרות תמורת שלום אמת וזה לא שונה. ישראל תהיה מוכנה לפשרה היסטורית שתסיים את הסכסוך עם הפלסטינים אחת ולתמיד. זה לא יהיה קל והדרישות לא יכולות לבוא רק מישראל. כדי שזה יצליח צריכות להיות דרישות הדדיות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהשבעת הממשלה, מרץ 2013. מור שאולי
"אנו מקבלים פיקדון יקר מכל מאזרחי ישראל". נתניהו בכנסת, היום/מור שאולי

בפתח נאומו התייחס נתניהו גם למותה של חברת הכנסת לשעבר, מרינה סולודקין, בסוף השבוע בלטביה. "היא הייתה קשובה לרחשי הלב ולמצוקות האזרח", אמר נתניהו. "היו בה יושר וישירות מיוחדים. בטוח שכל חבריי וחברותיי כאן הזדעזעו לשמוע על פטירתה בטרם עת. היא תחסר לנו ואנו מייחלים שבבית המחוקקים שלנו יהיו עוד רבים כמוה".

ראש הממשלה התייחס לפעילות הממשלה החולפת. "עם כניסתנו למשרדי הממשלה אנו מקבלים פיקדון יקר מכל מאזרחי ישראל. הם מפקידים בידינו את המדינה ומצפים מאתנו שנעבירה לממשלה הבאה במצב טוב יותר ממה שקיבלנו", אמר נתניהו. "על כן, אני מבקש בהזדמנות זו להודות לחברי הממשלה היוצאת. ניווטנו בארבע השנים האחרונות את המדינה בשתי סערות – כלכלית וביטחונית, שכמותן לא ראינו מאה שנים. הפסקנו את המשתנים, שיפרנו את האבטלה, חינוך, חיברנו את הפריפריה למרכז, החזרנו את גלעד שליט. ארבע שנים אחר כך אנחנו גאים שהמדינה מקבלת ישראל חזקה יותר, משגשגת יותר".

"אנו עומדים בפני איומים גדולים מאוד"

נתניהו דיבר גם על הליך הרכבת הממשלה בשבועות האחרונים. "אני מתחייב שהממשלה שלנו תפעל לשרת את כלל אזרחי ישראל. אנחנו מייצגים את כולם", אמר וקרץ ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בהתייחס למוצאו ההונגרי. "אני יכול להגיד לכם שמלאכת ההרכבה הייתה קשה, כמו קובייה הונגרית. הייתה דרושה הרבה תושייה ישראלית לסדר את הקובייה". לדבריו, הממשלה הבאה כוללת "צוות מנוסה וצוות רענן וצעיר". בהתייחס למטרות הממשלה הבאה אמר נתניהו: "להגדיל באופן דרמטי את ההשתתפות בנטל הלאומי, להפחית דרמטית את יוקר המחיה, להגדיל את מלאי הדירות. נפעל בכל הסוגיות הללו וגם אחרות. יש לנו הזמנות פז לטפל בהן, לתת מענה לתקווה של רבים מאזרחי ישראל".

נתניהו התייחס לאתגרים העומדים בפני הממשלה בשנים הקרובות. "אנחנו עומדים בפני איומים גדולים מאוד. אירן ממשיכה במרוץ לפצצה גרעינית, מתקרבת לקו האדום שהצבתי באו"ם", אמר. "סוריה מתבקעת ופורצים ממנה כלי נשק קטלניים ביותר. ארגוני הטרור עטים עליהם כמו חיות טרף שעטות על פגר. ישראל תעשה הכל נגד נפילת אמל"ח לארגוני הטרור. הממשלה החדשה תפעל לקידום היציבות והשלום באזור. מחויבים להסכמי השלום עם מצרים וירדן – עוגני היציבות במזרח התיכון".

השבעת הממשלה, מרץ 2013. טלי מאייר
חברי הכנסת בדקת דומייה לזכרה של חברת הכנסת מרינה סולודקין/טלי מאייר

נתניהו התייחס בדבריו גם לביקורו הקרוב של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בישראל. "בעוד יומיים אקבל את פני אובמה. זו תהיה הזדמנות להביע הכרת תודה לאובמה, על העמקת השותפות הביטחונית, האסטרטגית והמודיעינית, על המשך הסיוע האמריקני לישראל ועל התמודדות עם אתגרי ביטחון אדירים כאשר ארצות הברית ניצבת מול קשיים כלכליים קשים מאוד, על כיפת ברזל ועל דברים נוספים – לא את כולם ניתן לפרט", אמר נתניהו, והוסיף כי השותפות בין המדינות "היא בשיא של כל הזמנים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully